Linq z AR ma być pogromcą HoloLens

21 Lis 2016

Na ten moment segment Augmented Reality nie ma jeszcze takiej popularności jak Virtual Reality, ale moim zdaniem to kwestia czasu, gdy AR wyprzedzi VR (a przynajmniej się z nim zrówna). Najciekawszym modelem w tech technologii jest obecnie HoloLens od Microsoftu, ale biorąc pod uwagę etap rozwoju i cenę gadżetu, nie można jeszcze nazywać projektu przełomowym. Trzeba poczekać na więcej konkurencyjnych urządzeń. Takim chce być Linq od Stereolabs, które twierdzi nawet, że pokona HoloLens!

Linq

Rzeczywistość rozszerzona ma swój potencjał, ale dopiero raczkuje. Projekt Linq to tzw. mixed reality w goglach przypominających te z VR, ale bez konieczności mapowania pomieszczenia. Do tego z technologiami szerokiego pola widzenia oraz analizą głębi. Wszystkim co potrzebne jest do dostarczenia cyfrowej warstwy na tą realną. Dzięki goglom Linq mamy otrzymać połączenie prawdziwej i wirtualnej przestrzeni i to w „imersyjny oraz fotorealistyczny sposób”. Brzmi zachęcająco!

W jaki sposób Stereolabs chce to osiągnąć? Wykorzystane mają tu być kamerki stereo, które firma już na rynek dostarcza. Moduł ZED 3D to oddzielna technologia, którą producent zintegruje z goglami, by wszystko utworzyło spójną całość. To rozwiązanie potrafi rozpoznawać otoczenie (w tym ludzi) w zakresie 20 metrów. Kamerki stosują tu podobne do ludzkich oczu podejście z „rozumieniem” środowiska. Przestrzeń jest skanowana w czasie rzeczywistym, a to umożliwia śledzenie pozycji użytkownika bez specjalnych czujników.

Linq

Największa zaleta? Możliwość przemieszczania się bez praktycznie żadnych granic! Oznacza to, że bawić się można zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz. Nie znaczy to jednak, że nie zatrzyma nas komputer (Windows/Linux), który i tak trzeba podłączyć przewodowo. Na szczęście może to być kompaktowy, kieszonkowy element z baterią i GPU. Taki system jest już stosowany. „Mózg” nosimy w kieszeni. Co z developerami? Linq ma działać z silnikami Unity i Unreal, więc nie powinno być problemu. Trudniej będzie o zachęcenie do działania. Tutaj trzeba liczyć na rozwój zainteresowania całego segmentu Augmented Reality.

A co z ceną? Stereolabs nie ma tu jeszcze konkretów. Mowa jedynie o zakresie cenowym zbliżonym do dzisiejszych konsol do gier. Na pewno dużo mniej niż za HoloLens (choć to jest jeszcze w cenniku prototypowym). Na finalny model trzeba będzie poczekać do 2017 roku, natomiast poniższe video jest koncepcyjne. Ma jednak oddawać w pełni podejście do tematu.

źródło: Stereolabs

O mnie

Michał Sitnik

Eksploruję Internet Rzeczy, przymierzam ubieralne technologie, zamieszkuję smart dom. Blogując promuję nowoczesne rozwiązania, testuję i dzielę się wynikami. Przestrzegam i ostrzegam, ale częściej zachęcam. Gotowy na nową epokę technologiczną z kilkuletnim wyprzedzeniem. Na bieżąco z rozwiązaniami przyszłości. Nie geek!

Czytaj więcej o mnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *