Druga generacja e-tuszowego FES Watch w kolorze

8 Sty 2017

Całkowiecie e-papierowy FES Watch od Sony to jeden z najefektowniejszych naręcznych wyrobów na rynku. Pierwsza generacja w swojej finalnej wersji trafiła niedawno do sprzedaży, a japońska marka już pracuje na kolejnymi prototypami. E-tuszowy produkt wyróżnia się designem, który korzysta praktycznie w całości z technologii e-ink. Zarówno pasek, jak i sama tarcza – wszystko w e-papierze. To szczególnie wartościowe przy dobieraniu modnego wzoru do noszonej stylizacji odzieżowej i pewnie stąd widnieje on pod nazwą “Fasion Entertainments”).

FES Watch

Druga generacja ma wykorzystać e-papier w kolorze, a to jeszcze bardziej powiększy możliwości dekoracyjne. Wewnątrz wciąż nie ma zbyt wielu funkcji, które znamy z typowe smartwatcha, ale pewnie łatwo je będzie wdrożyć. Na razie producent koncentruje się na technologiach wizualnych, bo w sekcji wearable są one czasem nawet ważniejsze. Poprzedni FES Watch imponował wzornictwem (tym wyświetlanym w e-tuszu) ale był ograniczony tylko do bieli i czerni – co zresztą kojarzy się z e-inkiem).

Sony pomysł programowanego wyglądu zegarka podoba się na tyle, że kolejny wariant będzie o wiele atrakcyjniejszy. Panele są ultra smukłe, a do tego wyświetlają kolory. Pierwszą dawkę możliwości zaprezentowano na targach CES 2017, gdzie odwiedzający mogli przyjrzeć się efektom. Na początek zaimplementowano trzy dodatkowe barwy: brązową, czerwoną i szarą (tej pierwszej nie widać na załączonych grafikach, ale w Las Vegas jest pokazywana). Może nie jest pełnia oczekiwań, ale już coś w kierunku koloryzacji. Technologie e-papieru w kolorze są rozwijane od lat, ale jeszcze nie konkurują z tradycyjnymi wyświetlaczami.

Aktualnie produkowany FES Watch jest (albo był) dostępny jedynie w limitowanej serii, a FES Watch 2 nie został nawet zapowiedziany. Póki co trwają przymiarki, ale może to potrwać. Sony stara się nie ograniczać wyłącznie do formatu zegarka i szykuje inne modele. Na poniższych filmiku widać e-papierowe torebki, naszyjniki, czy okulary. Tematem na pewno zainteresują się domy mody, których projektanci chętnie korzystają z nowinek technologicznych. Giętki e-papier może tu sporo wnieść.

źródło: Sony

O mnie

Michał Sitnik

Eksploruję Internet Rzeczy, przymierzam ubieralne technologie, zamieszkuję smart dom. Blogując promuję nowoczesne rozwiązania, testuję i dzielę się wynikami. Przestrzegam i ostrzegam, ale częściej zachęcam. Gotowy na nową epokę technologiczną z kilkuletnim wyprzedzeniem. Na bieżąco z rozwiązaniami przyszłości. Nie geek!

Czytaj więcej o mnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *