BeatWare – poczuj muzykę

21 Cze 2017

Ubieralne systemy muzyczne – tak nazwałbym nową sekcję ubieralnych gadżetów, która zaczyna pojawiać się na rynku. Jeszcze bardzo niszowa sekcja, ale już kusząca swoimi nietypowymi właściwościami. BeatWare to jeden z przedstawicieli tej ciekawej grupy urządzeń, które być może będą kiedyś standardem. Mowa o wibracyjnych dodatkach, zwiększających odczucia muzyczne w trakcie słuchania ulubionych utworów.

BeatWare

Ostatnio modne staje się pojęcie haptyczności. Jest ono używane głównie przy opisywaniu wrażeń związanych z przekazem ruchu oraz dotyku (przeważnie przy projektach Virtual Reality). Wibracyjne gadżety zwiększające doznania to jednak nie tylko VR, ale i wiele innych zastosowań. Drugą sekcją, w której jest szansa na świetne dopasowanie, jest ta związana z audio. Dźwięk to także wibracje, więc ich synchronizacja z dodatkowymi wzmacniaczami odczuć ma sens.

BeatWare to wearable na nadgarstek, pozwalające lepiej odczuwać muzykę. Autorzy zaprojektowali go tak, by przekazywał różne tony i warstwy dźwiękowe, co rozwinie zakres odbierania kawałków. Naręczny moduł przypomina zegarek, ale zamiast koperty posiada mechanizm wibracyjny. Łączy się go bezpośrednio z bezprzewodowymi słuchawkami (ewentualnie chyba przez smartfon), dzięki czemu wszystko się integruje. To oczywiście mobilny gadżet, więc pozwala na odbiór wrażeń w dowolnym miejscu. Jest też bardzo dyskretny, więc wszystkie przekazy odbieramy osobiście.

Celem BeatWare jest zatem dostarczenie nowych wrażeń, których dotąd nie doświadczaliśmy, chyba, że na koncertach. Tutaj jednak bezpośrednio i w pełni kierowanych do słuchacza. Basy, bity, soprany, różne częstotliwości – to wszystko mamy odbierać nie tylko zmysłami słuchu, ale i dotyku. Producent nazwał rozwiązania zaawansowanym technologiczne systemem HD Audio Haptics, który wcześniej był stosowany jedynie w lotnictwie. Niedawno pisałem o bardzo podobnym urządzeniu, ale Basslet skupiał się wyłącznie na basie. BeatWare chce wszystko rozszerzyć o inne detale. Przy użyciu specjalnej aplikacji możemy skalibrować motorek wibracyjny pod konkretne preferencje. Do dyspozycji użytkownika jest tzw. Haptic Equalizer zadziała podobnie do pierwowzoru z odtwarzaczy muzycznych. Możemy ustawić poszczególne elementy pod różne gatunki muzyczne.

Urządzonko jest obecnie tematem crowdfundingowej kampanii na Kickstarterze, gdzie poszukuje środków na realizację. W opisie widnieje też zapowiedź rozwiązań pod gogle VR, czyli lepszy przekaz w grach.

źródło: Kickstarter

O mnie

Michał Sitnik

Eksploruję Internet Rzeczy, przymierzam ubieralne technologie, zamieszkuję smart dom. Blogując promuję nowoczesne rozwiązania, testuję i dzielę się wynikami. Przestrzegam i ostrzegam, ale częściej zachęcam. Gotowy na nową epokę technologiczną z kilkuletnim wyprzedzeniem. Na bieżąco z rozwiązaniami przyszłości. Nie geek!

Czytaj więcej o mnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *