Sliver.tv, czyli eSport w sferycznym wydaniu

11 Lis 2016

Sliver.tv

Podobno trwają próby włączania eSportu do dyscyplin olimpijskich, co brzmi może szokująco, ale patrząc na ogromne zainteresowanie grami komputerowymi i rywalizacją przed monitorami, elektroniczny sport może niebawem dorównać (jak nie pokonać) ten tradycyjny. Już dzisiaj oglądalność idzie nawet w setkach milionów, a mowa o pojedynkach, które są streamowane na żywo. Świat się zmienia, a rozrywka wirtualna jest równie przyjemna co rzeczywista. Dlatego popularność zdobywają nowe platformy do oglądania eSportu. Dzisiaj przedstawiam projekt sliver.tv.

Sliver.tv to pierwszy na świecie serwis do transmisji eSportu w widoku VR. Sferyczne wydanie zaczyna obejmować naprawdę mnóstwo sekcji, a skoro gry są już dostępne w takiej odmianie to dlaczego nie spróbować strumieniowania ich w VR? Gra wcale nie musi być dostępna w 360-stopniowym formacie, by móc przeprowadzić jej transmisję w sferycznej opcji. Platforma sliver.tv proponuje o wiele szerszy kąt obserwacji oraz różne ujęcia i statystyki w goglach VR. Model unikatowy, a to oznacza, że autorzy mogą wysunąć się na pozycję lidera w dostarczaniu tego typu doświadczenia.

Sliver.tv

Dostępność Sliver.tv jest spora, bo oferowana na praktycznie wszystkie dostępne platformy VR. Możemy skorzystać z high-endowych HTC Vive, Oculus Rift, ale i smartfonowych adapterów, czyli Gear VR od Samsunga, czy Cardboardów (iOS, Android). To sprawia, że możemy spokojnie użyć do oglądania smartfon i budżetowe gogle. Obserwacja eSportu z tak szerokiej perspektywy może być o tyle ciekawa, że sami możemy decydować o obserwowanym fragmencie (jest tu też spory potencjał do prezentowania ujęć). Możemy być w centrum akcji, oglądać grę z lotu ptaka lub też bezpośrednio z pierwszej osoby (ewentualnie połączyć sobie te opcje i przesuwać głową po sferycznym “monitorze” (wszystko z pełnymi statystykami w obrębie wzroku). Takie coś ma być podobno najwygodniejsze właśnie w warunkach wirtualnej rzeczywistości. Ważne też, by relacjonujący poprawnie przełączali widoki, a najlepiej dali nam dostęp do pewnych wyborów.

W przyszłym tygodniu w tej formie na Sliver.tv będą transmisje Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) oraz League of Legends podczas turnieju Intel’s Extreme Masters Oakland (19-20 listopada). Będzie to pierwsza okazja do sprawdzenia streamingu w VR. Trzeba tylko pamiętać o bardzo dobrym łączu internetowym i raczej mocniejszym smartfonie, by oglądać turnieje w lepszej jakości. To na razie początki eSportu w VR, więc lepiej wziąć to pod uwagę przy ocenie wczesnych prób uruchomienia takich możliwości. Jak wszystko co nowe, wymagają dopracowania.

źródło: sliver.tv

O mnie

Michał Sitnik

Eksploruję Internet Rzeczy, przymierzam ubieralne technologie, zamieszkuję smart dom. Blogując promuję nowoczesne rozwiązania, testuję i dzielę się wynikami. Przestrzegam i ostrzegam, ale częściej zachęcam. Gotowy na nową epokę technologiczną z kilkuletnim wyprzedzeniem. Na bieżąco z rozwiązaniami przyszłości. Nie geek!

Czytaj więcej o mnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *