Ubieralne gadżety fitness są chętnie kupowane, więc jak to zwykle bywa, powstała wersje dla najmłodszych.  Dzieciaki ostatnio mało się ruszają i nie jest to mały problem – może mieć wpływ na kolejne pokolenia. W związku z tym ich ruchliwość możemy zwiększyć sprytnymi sztuczkami, czyli z wykorzystaniem elektroniki i smartfona. Projekt przygotowała firma X-Doria i nazwała ubieralne urządzenie KidFit. Model przeznaczono dla dzieciaków przedziale wiekowym 5-3 lat. „Zegareczek” przygotowano w dziecięcych kolorach i ma działać bardzo podobnie do „dorosłych” odpowiedników.

Głównym celem jest oczywiście motywacja maluchów i młodzieży do zdrowszego trybu życia. Ruch to zdrowie i nawet stosunkowo krótki aktywny czas może wpłynąć na organizm – warto więc przyzwyczajać i wyrabiać pozytywne nawyki wśród dzieci, które ostatnio przesiadują więcej czasu przy tablecie lub konsoli. KidFit posiada specjalny system punktowy – ustawia dzienny cel na minimum 100 punktów (co oczywiście rodzic lub sam użytkownik może mu zmienić). Do tego przyda się aplikacja mobilna na systemy iOS lub Android. Połączy ona smartfon z bransoletką poprzez moduł Bluetooth 4.0.

Progres i rezultaty wędrują wtedy na urządzenie opiekuna, gdzie można sprawdzić wyniki swojej pociechy. Statystyki przekażą rodzicom jak maluch spędził czas w ciągu dnia. Urządzonko jest do tego wodoszczelne (co nie dziwi). Wytrzyma do siedmiu dni na jednym ładowaniu. Podobnie jak bardziej rozbudowane odpowiedniki (np. FitBit, czy Jawbone) pozwoli śledzić także sen i wypoczynek. Szkoda, że nie zdecydowano się na przygotowanie bardziej kompleksowego sprzętu z modułem GPS – byłby to już kompletny gadżet do „śledzenia” dziecka. Mimo wszystko, dane zbierane są przez 24 godziny na dobę, więc chociaż w kwestiach aktywności zdobędziemy sporo cennych informacji.

Moduł z niewielkim ekranikiem LED jest wyjmowany, a pasek został przygotowany w gumowanej formie. Ciekawe czy wyznaczone cele zadziałają na młode umysły tak samo jak na dorosłych. Czy osiągnięcie 100 punktów będzie dla nich wystarczająco motywujące? Zawsze można dzieci lekko „przekupić” mobilizując nagrodami. Do czego to doszło, żeby nagradzać malców za ruch… Czasy się zmieniły, więc i język między nami ewoluuje. KidFit będzie dostępny od 15 sierpnia i wyceniono go na 50 dolarów – dla pierwszych tysiąca klientów cena spadnie do 40$ jeśli zamówią sprzęcik w fazie przedsprzedaży.

źródło: x-doria.com