Thim

Gadżetów do monitoringu snu jest sporo, ale większość z nich to raczej proste analizatory w bransoletkach lub zegarkach. Niektóre firmy starają się przygotować coś więcej. Bardziej zaawansowanych propozycji przybywa, co pewnie zauważyliście po moich wpisach. Thim zaliczę do tej drugiej grupy, ponieważ inteligentny rodzaj pierścienia stara się aktywnie pomagać w poprawie zasypiania, a nie tylko analizować wypoczynek. Urządzonko zadba, byśmy wytrenowali proces zasypiania, a tego nie proponuje wielu rywali.

Pierścień jest spory, ale nie dało się go bardziej zmniejszyć. Cały moduł skupi się na specjalnej terapii, a raczej treningu, który prosto z palca będzie uczył organizm szybciej zasypiać. W projekt zaangażował się profesor Leon Lack, któy wcześniej brał udział przy budowie specjalnych okularów z systemem świetlnej terapii. Tym razem mechanizm jest wbudowany w „pierścień” i działa w nieco inny sposób. Wykorzystano delikatne wibracje. Gadżet przygotowano w kilku rozmiarach, a jego noszenie ma nam wcale nie dokuczać w trakcie wypoczynku. Jest lekki, choć rozmiarowo spory.

Thim

Thim

Thim ma delikatnie wybudzać już po 3 minutach od zaśnięcia i trenować ponowne zasypianie. Powtarzanie tego odruchu ma wytrenować organizm i spowodować, że będzie mu łatwiej i szybciej zasypiać. Taki mały paradoks. Trenowanie zasypiania przez wybudzanie. Zespół pracujący nad prototypem tak wszystko skalibrował, by algorytmy zarówno analizowały sen, jak i wpływały na jego jakość. Wiele urządzeń działa tylko w ten pierwszy sposób. Wystarczy, że uzyskamy efekt szybszego zasypiania i już najważniejsze cel będzie spełniony. Przy okazji możliwe będzie również przeanalizowanie wypoczynku w specjalnej aplikacji na smartfon, a to da wgląd w progres.

Autorzy przygotowali także funkcje drzemek, w których system wybudzi nas dokładnie po 10 minuta od wejścia w fazę snu. Funkcjonowanie oparto na dosyć dokładnych badaniach naukowych, które nie są wcale nowe. Po prostu umiejętnie je wykorzystano i wdrożono w projekt Thim. Na razie pierścień jest częścią kampanii na Kickstarterze, gdzie zbiera fundusze na dalszą realizację. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to zadebiutuje w okolicach maja 2017 roku.

źródło: Kickstarter