Teraz takich systemów będzie coraz więcej. Ekrany HUD stają się przystępniejsze cenowo i można je już śmiało wdrażać w dzisiejszych pojazdach. Ich największą zaletą jest wygoda użycia, czyli krótsze odrywanie wzroku od trasy. Wyświetlacz jest przezroczysty, a treści pokazywane w sposób minimalistyczny. Na blogu znajdziecie kilka ciekawych propozycji pod tagiem HUD, ale te podwieszane nad głową są moim zdaniem najlepsze. Oczywiście też najdroższe, ale i najwygodniejsze. IRIS to kolejna propozycja, którą dodatkowo można będzie zamówić nieco taniej, bo bierze udział w kampanii na Indiegogo. W tego typu promocjach zawsze sprzęcik jest oferowany nieco taniej.

IRIS posłużyć wyłącznie do obsługi podstawowych elementów sparowanego telefonu: wykonania połączenia i odczytu powiadomień oraz używania nawigacji GPS. Treści zobaczymy przed sobą, więc nawet jeśli będziemy musieli skupić wzrok na „szybce”, to nie stracimy wiele z orientacji w tym co dzieje się na drodze. I na tym to wszystko polega. Nie zasłoni ona widoku, a jeśli będzie przeszkadzała – można ją złożyć. Gadżet reaguje na komendy głosowe i jest w stanie rozpoznawać gesty. Obie rzeczy mają uprościć nawigację i nie zmuszać nas do korzystania ze smartfona podczas jazdy. To jest karane, a przede wszystkim niebezpieczne dla życia naszego i innych.

Nawigacja nie pokaże nam całej mapki, bo i tak nie jest nam to potrzebne. Najważniejsze są strzałki i wskazówki dojazdu. Właśnie te elementy zobaczymy na ekranie heads-up display. Więcej i tak byłoby zbyt rozpraszające. To samo tyczy się powiadomień na temat połączeń, smsów i innych notyfikacji. Będą uproszczone i pozwolą nam na bezpieczną reakcję i ewentualną odpowiedź. IRIS ma pasować do dowolnego pojazdu. Tutaj nie będzie ograniczeń. System jest prosty do montażu. Do wszystkiego potrzebna będzie jeszcze dedykowana aplikacja mobilna, czyli spoiwo do zsynchronizowania smartfona z systemem IRIS.

Autorzy oferują się teraz z systemem IRIS HUD za ok. 350 dolarów, ale cena finalna ma wynieść 499$. To sporawo, ale jeśli ja miałbym dobrać usługi w takiej formie, to szukałbym właśnie takiego formatu ekranu. Integracja z powiadomieniami aplikacji w systemach iOS oraz Androida to największa zaleta tego urządzenia. Zintegrowane system operacyjne CarPlay i Android Auto są dobrym uzupełnieniem i odwrotnie. Nie wykluczają się, a rozszerzą możliwości – o ile można korzystać z nich na raz. Nie dostaniemy też żadnego mandatu za takie bajery. IRIS to taki model OEM tego, co montowane jest już w luksusowych modelach. To właśnie te pojazdy mają już wyświetlacze HUD i jest ich na rynku ponad 4 miliony. W większości regionów są one dopuszczone do ruchu, ale lepiej lokalnie sprawdzić przepisy przed zakupem.

źródło: Indiegogo