Eclipse

Moja blogowa sekcja dla rowerzystów jest już całkiem pokaźna. Gadżetów i rozwiązań dla cyklistów wyraźnie przybyło. Większość z nich jest bardzo fajna i wiąże się przy okazji z aplikacyjnymi możliwościami smartfonów, czyli wykorzystywaniem parowania z telefonem. Nie inaczej jest w przypadku Revolights, jednak projekt ten skupia się bardziej na bezpieczeństwie, a konkretnie odpowiednie widoczności na drodze zaraz po zmierzchu. Mowa o oświetleniu, ale nie zwykłych lampkach, a efektownych diodach LED, dających o wiele lepszą widoczność rowerzysty, a nawet szansę na skorzystanie z kierunkowskazów.

Revolights EclipseProjekt Revolights przygotował specjalne mocowania na koła, na których można umieścić diody i lepiej pokazać się innym uczestnikom ruchu. Białe światło na przód i czerwone na tył. Dodatkowo szansa na pomarańczowe migacze sterowane wprost z kierownicy. Nie jakieś mikre lampeczki, a dobrze widoczne oświetlenie.  Problem czy kierowcy samochodów zwrócą na takie kierunki uwagę. Warto wesprzeć się wysuniętą ręką, choć w nocy i tak taka ręka może nie być widoczna, chyba, że mówimy o warunkach miejskich.

Diody mają swoje czujniki i mierzą naszą prędkość, by razem dać efekt paska świetlnego. Normalnie jest ich na kole kilkanaście, ale obracając się dają efekt wydłużenia. Pomysłowo rozwiązano przypięcie. Będzie od nas wymagało nieco roboty, ale nie wpłynie na samą jazdę. Wystarczy przypiąć do obręczy. Eclipse ma też swoje baterie. Wariant Eclipse+ to z kolei usprawnienie o Bluetooth, czyli opcję ze śledzeniem pewnych statystyk jazdy na swoim smartfonie lub inteligentnym zegarku Apple Watchu. Ten wariant dostarcza też wspomniane wyżej kierunkowskazy. Można to będzie robić również przez smartwatch przez gest wyciągniętej ręki. To istotne dla bezpieczeństwa i lepsze od paneliku z przełącznikiem na kierownicy.

Revolights Eclipse

Revolights app

Z telefonu można też zdanie aktywować lampki, np. do szybszego odnalezienia „zaparkowanego” roweru. Pomocne także w momencie, gdy mamy zajęte ręce, a wcześniej możemy skorzystać ze smartfona, aktywować lampki i schować telefon do kieszeni. Oświetlenie działa w momencie pedałowania, co jest też zintegrowane z akcelerometrem. Jest również integracja z sygnałem stop przy użyciu hamulca. Modele Eclipse i Eclipse+ pokazały się na Indiegogo i w kampanii oferuje się w cenach 149 i 209$ odpowiednio.

źródło: Indiegogo