Mieliście kiedyś pomysł na grę, ale brakowało wam możliwości technicznych do jej realizacji? Projektowanie gier kojarzycie z trudnym i skomplikowanym procesem programowania w kodzie. Powstała jednak prosta alternatywa, choć związana z konkretnym typem gier. Chodzi o możliwości wykorzystania kartki papieru i ołówka, czyli tradycyjnej formy kreślenia materiałów, prowadzącej do projektowania elektronicznej rozrywki w prosty sposób. Do tego ma posłużyć platforma Pixel Press, która przekształci wizję w rzeczywisty projekt. Kiedyś nasze koncepcje kończyły się na desce kreślarskiej lub wizualizacjach w głowie. Teraz mamy szansę stworzyć coś od początku do końca, coś co nie będzie może majstersztykiem technicznym, ale pozwoli przygotować własny, prosty tytuł. Grę, która przypomni czasy świetności platformówek.

Pixel Press to unikatowa platforma mobilna, desktopowa i przeglądarkowa, dająca możliwość projektowania własnych gier ludziom w przeróżnym wieku. Wszystko co potrzebujemy to kartka papieru, ołówek i aplikacja mobilna. Tylko tyle wystarczy do zaprojektowania gry z możliwością dostosowania poziomów i sfery wizualnej oraz akcji, by potem dzielić się nimi ze znajomymi na całym świecie. Celem projektu jest zachęcenie ludzi do realizacji własnych pomysłów na interaktywne zabawy, pokazanie im nowych możliwości i zainteresowanie projektowaniem, o którym nie mieli pojęcia wcześniej. Narzędzie jest przy tym intuicyjne i łatwe w obsłudze.

Trzy kroki w projektowaniu gier na platformie Pixel Press: 1. Rysunek na kartce 2. Przeniesienie materiału na aplikację poprzez wykonanie zdjęcia 3. Edycja w aplikacji i publikacja tytułu

Rozwiązanie jest aktualnie w fazie przygotowań i ma być zrealizowane jeszcze w tym roku. Beta produkt był już jednak promowany na stronach Kickstartera w maju 2013 roku, gdzie projekt szukał wsparcia i zainteresowania dalszym rozwojem. Całość opiera się na dosyć prostym mechanizmie: tworzymy level na kartce, skanujemy aparatem projekt (innymi słowy wykonujemy zdjęcie), po czym wszystko jest transportowane do aplikacji, gdzie obrabiamy grę, testujemy i publikujemy (dzielimy się tytułem ze światem i znajomymi). Pamiętajmy, że cały czas jest mowa o grach platformowych, w których bohater przemierza świat w jednym kierunku po zaprojektowanej trasie.

W fazie cyfrowej, czyli na ekranie tabletu lub komputera, możemy przygotować kolorystykę oraz dodać materiały dźwiękowe. Wszystko co przygotujemy opiera się na braku konieczności posiadania umiejętności programistycznych. Liczy się bardziej wyobraźnia i kreatywność autora. Kto wie? Może z takiej platformy zrodzi się jakaś chwytliwa, prosta gra, która będzie hitem na całym świecie. Wszak nie zawsze liczą się efekty komputerowe i grafika.  Pixel Press zostało przygotowane na mobilne systemy operacyjne iOS i Androida (smartfon lub tablet).

źródło: projectpixelpress.com, Kickstarter, facebook.com/PixelPressgame via ubergizmo.com