Philips HealthSuite

Wygląda na to, że naprawdę każda marka chce być obecna w dziale ubieralnych technologii, bo nawet Philips pokazał swoje rozwiązania wearable. Holenderski producent przygotował pełen pakiet – jeśli tak można nazwać „personal health program”, który zademonstrowano na targach IFA 2015 w Berlinie. Zestaw ma łączyć możliwości kilku gadżetów, by razem dostarczyć nam obraz odczytów typu wellness (zdrowie i uroda, czyli coś a’la fitness głównie dla damskiej części klientów). Pakiet składa się z kilku elementów, ale głównymi są naręczny tracker Health Watch oraz aplikacja Philips HealthSuite.

Takie zestawy już opisywałem, więc nie są specjalnie unikatowe. Nie jest ich dużo, więc to powód dla którego wiele firm decyduje się na wdrożenie swoich modeli. Ubieralny gadżet Philipsa ma monitorować aktywność, pracę serca i wypoczynek. To w sumie dzisiejszy standard w urządzeniach tej kategorii. Wszystkie odczyty mają trafić do wspomnianej wyżej aplikacji, gdzie użytkownik ma obserwować swój styl życia właśnie na ich podstawie. Oprócz podglądu w stan organizmu, możliwe będzie również uczenie się jak zadbać o poprawę niezbyt korzystnych danych.

Philips Health Watch

Philips zaproponuje różne programy, aby niwelować nieciekawe wskaźniki. Dane biometryczne mają być zbierane w sposób ciągły i automatyczny. Philips twierdzi, że Watch Health to medyczny gadżet do zapobiegania złym czynnikom, prowadzącym do różnych schorzeń i złego samopoczucia. Generalnie to co znamy, ale w odpowiednio promowanym marketingu. Dane są analizowane w chmurze, a przetwarzanie danych pozwolić ma na większą świadomość wpływu stylu prowadzonego życia na nasze zdrowie i dalsze lata funkcjonowania. Klienci mają mieć też dostęp do lekarzy i specjalistów (również psychologów) online, co da jeszcze bardziej spersonalizowane rekomendacje względem wyznaczanych celów.

Na targach zaprezentowano też inteligentną wagę, kilka ciśnieniomierzy, termometr i oczyszczacz powietrza. Razem mogą dać sporo istotnych informacji, które możemy odpowiednio zmieniać, by żyć zdrowiej i ograniczać alergie. Pewnie będzie jeszcze okazja o nich napisać. Widać wyraźnie, że Philips wchodzi na rynek health & fitness.

źródło: Philips