occipital-structure-core-3d-2

Zauważyliście pewnie, że posiadacze Maców i iPhone’ów są jakby lekko odcięciu od świata VR. Apple pewnie pracuje już nad własnymi systemami wirtualnego rzeczywistości, ale na razie wygrywa Android i Windows. Dosyć trudno zyskać wszystkie zalety gadżetów VR z urządzeniami z Cupertino, ale na całe szczęście pojawiają się projekty, które trochę odwrócą trendy, a przynajmniej wyrównają szanse. Occipital celuje w iOS, chcąc dostarczyć więcej możliwości rynku VR iPhone’om. W tym wypadku mowa o specjalnych czujnikach, które pozwolą na skalowanie przestrzeni.

Zestaw developerski kosztuje 500$, ale to komplet dla programistów, którzy mają wydobyć jego możliwości, tworząc aplikacje mobilne na iPhone’a (posiadacze Androida nie muszą się martwić, ponieważ ta platforma także się uwzględniona w planach producenta). Co chce wprowadzić firma Occipital do mobilnych gogli – najczęściej adapterów VR do smartfonów? Mowa o pełnej analizie przestrzeni, czyli głębi pomieszczenia, w którym się znajdujemy. Wykorzystany tu będzie specjalny sensor Structure Core 3D, który będzie mierzył otoczenie. Idealnym przykładem odniesienia jest tu HTC Vive i jego czujniki do rozstawiania po pokoju. Pozwalają śledzić gogle w przestrzeni, ograniczając ją do konkretnego obszaru (gogle trzeba wcześniej skalibrować).

Occipital

Z takich technologii korzystają najczęściej gogle droższe i podpinane do komputerów przewodowo. Na rynku jest jednak bardzo dużo przenośnych odmian pod smartfony. Im pewnych rozwiązań brakuje, m.in. śledzenia pozycji gogli. Widać jednak, że Virtual Reality dąży do uwzględnienia mobilnych wariantów w dużo lepszej jakości i towarzyszących technologiach. Brakuje mi w adapterach VR dodatkowych opcji, które znajdujemy w solidniejszych konkurentach z własnymi ekranami, zwłaszcza badania pozycji w przestrzeni (czujniki analizują tylko obracania głowy). Occipital chce zaoferować room-scale, czyli rozpoznawanie przestrzeni i ruchu.

W skrócie: chodzi o dodanie do wirtualnego środowiska parametrów położenia w przestrzeni, co daje zabawie i interakcji o wiele więcej możliwości. Praktycznie identycznie do HTC Vive, ale w wersji mobile. To ma dać tańsze wyroby, a podobne wrażenia. Coś podobnego jest już rozwijane w nowych produktach, Project Alloy od Intela. Rynek pragnie jednak smartfonowego rywala. Niebawem Google zademnstruje nieco więcej na temat Daydream i liczę, że właśnie z Cardboardami, czy Gear VR od Samsunga, takie czujniki będą współpracować, powiększając potencjał gadżetów. Poniżej załączam materiał promocyjny technologii, który o wiele lepiej przekaże zalety rozwiązania. Dodam jeszcze, że to nie jedyna próba implementacji funkcji room-scale do świata mobilnych gogli.

źródło: Occipital