Marketing i reklama, tu trzeba być kreatywnym. Jak przyciągnąć wzrok i zainteresowanie klientów w dobie pochylonych głów nad smartfonami? Odpowiedz jest najprostsza z możliwych – wykorzystać funkcje telefonu i umiejętnie, ale nie nachalnie zaproponować użytkownikom rodzaj nieinwazyjnej reklamy. Ciekawe rozwiązanie ma w rękawie startup Adtile – interaktywną reklamę na wyświetlaczu smartfona z wykorzystaniem jego wbudowanych sensorów. To opcja alternatywna dla standardowych grafik, które męczą nas już od dłuższego czasu, a na które nie zwracamy w praktyce większej uwagi.

Motion Ads to koncepcja chwytająca nowoczesne, mobilne technologie i próbująca wykorzystać funkcje smartfonów. W akcji będą moduły GPS, żyroskop, akcelerometr, cyfrowy kompas, a nawet drugi chip współpracujący z iOS w nowych iPhone 5S. Aplikację przygotowano dla platform iOS oraz Androida i powinna zadziałać na wszystkich urządzeniach wyposażonych w podstawowy zbiór czujników. Zatem zamiast wpatrywać się w statyczną graficzkę lub męczyć się z video, konsumenci będą mogli bardziej aktywnie włączać się w interaktywne odkrywanie zalet niestandardowej promocji. Przechylanie, obracanie, rysowanie kształtów smartfonem, to jedne z kilku sztuczek marketingowych mających zaangażować nas bardziej treścią.

Już od dawna wiadomo, że smartfony w reklamie mogą mieć bardzo duży udział, w końcu niemal każdy posiada ze sobą takie urządzonko z dostępem do Internetu, a statystycznie spędza z nim już więcej czasu niż z PC. Telefon mamy w przy sobie niemal wszędzie. Na biurku przy stanowisku pracy, podczas spacerów po mieście i zakupów w galeriach handlowych. Motion Ads działa w prosty, ale chyba skuteczny sposób. Przykładowo: jeśli wykonamy odpowiednie instrukcje z wirtualnym przygotowaniem kawy (potrząsanie i przechylanie w celu jej wypicia), to producent wyświetli nam w nagrodę mapkę z dojazdem lub dojściem do ich punktu, gdzie taniej zakupimy kawę.

Dzięki partnerstwu a aplikacją Yelp, takie materiały promocyjne mogą pojawiać się na ekranie po zbadaniu naszej lokalizacji. Interakcja jest chętnie wykorzystywana w grach i różnych aplikacjach, ale nie widać jej za bardzo w mobilnej reklamie. Wzięli byście udział w takich promocjach dla rabatu? Myślę, że to ciekawy sposób interakcji z klientami, tylko na jak długo podziała? Reklamy muszą być zróżnicowane i efektownie wykorzystywać sensory smartfona, wtedy my użytkownicy chętnie w tym będzie brać udział. Im bardziej kreatywne podejście tym lepszy feedback od userów. Zwłaszcza, że technonowinki przyciągają.

źródło:  blog.adtile.me