Moonshot Merge VR

Kontroler dla gogli VR to bardzo ważny element. Gadżet, który przemienia sposób interakcji z wirtualnym środowiskiem. Samo sferyczne otoczenie jest atrakcyjne do obserwacji, ale bez możliwości jego kontroli umknęłoby wiele zabawy. Dlatego właśnie większość systemów VR uwzględnia jakiś typ działania. Niektóre firmy angażują wyłącznie pada, inne proponują pilota, a te najbardziej zaawansowane sterowanie odzwierciedlające ruch nadgarstka. Z czasem taki zabawki będą normą, ale na razie ktoś chce wprowadzić na rynek jeden uniwersalny gadżet do wszystkich platform.

Moonshot od Merge Labs twierdzi, że jest w stanie dostarczyć kontroler ruchu dla większości popularnych systemów VR na rynku. To o tyle atrakcyjne, że niektóre gogle takiego nie posiadają lub mają tylko ten własny. Kilka przykładów? Gear VR od Samsunga bazuje wyłącznie na padzie (choć w laboratoriach opracowywany jest Rink oraz sterowanie smartwatchem), większość Cardboardów w ogóle nie posiada systemu kontroli ruchu, natomiast nowy Daydream View proponuje pilocik z czujnikami ruchu. O Oculus Rift i HTC Vive w ogóle nie wspominam, bo ich urządzenia to superczułe moduły.

Moonshot

Moonshot najbliżej do pomysłu od Google, czyli kontrolera w stylu magicznej różdżki. Merge Labs chce, by jego uniwersalny pilocik komunikował się ze wspomnianym Gear VR, ale także aplikacjami na iOS, Androida (Cardboard) oraz Web VR, Unity, no i także goglami od HTC, Oculusa, a nawet HoloLens od Microsoftu (tutaj mamy przykład Augmented Reality). Sprzęcik ma mieścić się w dłoni i posiadać trzyosiowy system rozpoznawania ruchu (wydaje się, że 6DOF również jest tu możliwy, czyli „6 degrees-of-freedom”). Oprócz tego znajdziemy też sporo przycisków. Wszystko ma być dostępne dla developerów, którzy będą mogli wykorzystać możliwości pilota. Chyba właśnie od nich będzie zależał sukces projektu.

Firma ma oczywiście w swojej ofercie gogle Merge VR (to te fioletowe z obrazka) w formie adaptera do iPhone’a lub Androida i kontroler Moonshot ma być ich dopełnieniem. Przyszły rok powinien zacząć obfitować w dostosowane do tego typu kontrolerów aplikacje VR, zwłaszcza te na smartfony.

źródło: Merge Labs