Myślę, że wszyscy zauważyliśmy jak najmłodsze pokolenie obecnych czasów spędza wolny czas. To prawda, że elektroniczne gadżety zaczynają zajmować większość część czasu, ale nie jest to wina samych dzieciaków, a raczej ich rodziców, którzy nie kontrolują tego albo nie zdają sobie sprawy z konsekwencji. Nie będę pisał, że „za moich czasów”… ale spędzało się czas na dworze, aktywnie i z rówieśnikami. Teraz ekrany i cyfryzacja wciągają młode umysły, więc trzeba zaproponować im coś alternatywnego, ale łączącego z urządzeniami i wynalazkami naszych czasów. Dzieci muszą się ruszać, to dla ich zdrowia i kolejnych pokoleń. Pushstart Creative proponuje projekt Loop, polegający na technologii śledzenia aktywności, czyli dosyć popularnego ostatnimi czasy gadżetu, by zachęcić dzieciaki do wyjścia z domu.

Gry i zabawy związane z ruchem naszego ciała zaczynają zwracać uwagę na stan naszego zdrowia, co jest bardzo fajnym trendem. Fascynacja takimi bajerami wzrasta i trzeba ją utrzymać, by zainteresowanie sprzętem typu czujnik Wii Fit, były częścią naszego życia. Przez zabawę do zdrowego spędzania czasu. Loop to interaktywna zabawa zmuszająca (a raczej zachęcająca) dzieciaki do gry na zewnątrz, na dużej przestrzeni i świeżym powietrzu. Wewnątrz specjalnych kontrolerów umieszczono sporo czujników znanych ze smartfonów. Jest sensor zbliżeniowy, GPS, akcelerometr. Pomysł przygotowano dla PC, ale ze wsparciem smartfonów lub tabletów.

Komplet składa się z czterech elementów: słuchawek, platformy do gry typu open source oraz czujnika ruchu i uchwytu specjalnej konstrukcji. Czujnik ruchowy może być umieszczony w obudowie lub przypięty do paska. Zawiera w sobie krokomierz, wyjście audio, a reszta elementów żyroskop i akcelerometr, służące monitorowania aktywności. Oba komponenty łączą się ze sobą bezprzewodowo przez Bluetooth (dane z tzw. Motion Bar są synchronizowane z klipsem Loop gdzie są przechowywane). Zebrane dane podczas zabawy komunikują się z platformą i aktualizują/uzupełniają dane do zaliczania misji lub odblokowywania dodatkowych materiałów.

Na czym polegają gry? Właśnie na angażowaniu dzieci w ruch i zabawę. Obecnie słyszę o akcji zwalniania dzieci z WFu przez rodziców, która jest plagą naszego społeczeństwa. Może nie byłby to zły pomysł, by zaszczepić w dzieciach ruchową aktywność jakąś atrakcyjną formą? Bieganie, skakanie, i inne ćwiczenia, to część z zadań w grach. To jakie będą zależy tylko od wyboru gry, które mają być przygotowywane z głową i z różnych poziomem trudności. Nawet zwykły spacer może być częścią ćwiczenia, a to już coś. Właściwie to celem Loop jest bardziej zachęcenie najmłodszych do wyjścia na powietrze niż samych ćwiczeń, ale trening i ruch jest dobrym uzupełnieniem. Dzieci będą spędzać czas razem, a nie przed ekranami.

Ważną częścią pomysłu jest tryb grupowy, łączący większą liczbę czujników Loop, gdzie dzieciaki mogą bawić się w zabawy znane z gier video, ale w rzeczywistym otoczeniu (np. przechwytywanie flag do swoich baz, „Simon mówi” czy chowanego). Choć projekt wciąż jest w relatywnie wczesnej fazie projektowania i nie posiada jeszcze sprecyzowanych dat premiery, to plany już zapewniają wsparcie systemów Android oraz iOS, więc Loop ma szansę dotrzeć do sporej grupy docelowej. Zobaczymy czy zaciekawi rodziców i ich dzieci, odpowiednie wsparcie developerów powinno to zapewnić.

źródło: PushstartCreative.com