O możliwościach Augmented Reality (AR) mówi się już od kilku lat. Rzeczywistość rozszerzona pozwala dodać nowe możliwości na ekranie urządzenia i poszerzyć w ten sposób widziane otoczenie. Rozwiązanie jest już stosowane w nawigacjach, grach. Powstają różne projekty związane z rozwojem tej technologii. Jakiś czas temu pisałem o mobilnej wersji Yelp, która korzysta z AR, zwracałem też uwagę na promowanie lodów Häagen-Dazs w aplikacji Concerto Timer, apkę JobLens od Nokii ułatwiającą znalezienie lub oferowanie stanowiska pracy, sensorze 3D Prime Sense.

Jak widać, możliwości są bardzo duże, a pomysłów wciąż wiele. Rzeczywistość rozszerzona jest zauważana przez gigantów z przeróżnych segmentów rynku na świecie. IKEA przedstawia właśnie swój najnowszy katalog wraz z aplikacją mobilną, która wykorzysta AR w smartfonie lub tablecie. Katalog będzie pełnił funkcje odniesienia, a resztę zrobi aparat telefonu i dedykowana aplikacja. Pozwoli to na poszerzenie wglądu w produkty i wyświetlenie ich w trójwymiarze w rzeczywistym otoczeniu, np. naszego pokoju. To oczywiście zachęcenie do odwiedzenia sklepu, ale teraz dopasowanie mebli do naszych potrzeb będzie możliwe również bez wychodzenia z domu.

Mobilny program przygotowano dla urządzeń Apple i Androidów, ma zadebiutować 25 sierpnia i dotyczyć katalogu na 2014 rok. Nie zastąpi to rzeczywistej oceny mebli w sklepie, ale z drugiej strony, na wystawie nie mamy szansy ocenić oferty IKEA w naszych pokojach. Można więc powiedzieć, że będzie to uzupełnienie katalogu i sklepowej oferty, ale też niezła promocja szwedzkiej marki i zainteresowanie klienta. Aplikacja w AppStore i Google Play już się pojawiła, pamiętajmy jednak, że potrzebny będzie także katalog 2014 (przeważnie dostarczany za darmo do naszych skrzynek). Jak to będzie wyglądało w rzeczywistości, możecie ocenić na załączonym poniżej materiale od IKEA:

źródło: IKEA.com, AppStore, Google Play via ubergizmo.com