Trzeba przyznać, że lody amerykańskiej firmy Häagen-Dazs są wyjątkowo smaczne. Jakość i smak kosztują, niewielkie porcje lodów to spory wydatek, ale i bardzo pyszny deser. Producent z segmentu lodów premium przygotował bezpłatną aplikację mobilną na smartfony i tablety Apple, wykorzystującą rzeczywistość rozszerzoną. Przygotowując zimne słodkości, cukiernik chce by smakowały jak najlepiej. Mobilna aplikacja dla iOS ma pomóc klientom w wybraniu najlepszego momentu do spożycia lodowego posiłku.

Od razu muszę nadmienić, że apka nie jest dostępna w tej chwili w polskim wirtualnym sklepiku, choć same lody można na naszym rynku zakupić. Warto jednak wspomnieć jak firma stara się i dba o kupujących ich lody. Aplikacja Häagen-Dazs Concerto Timer wykorzystuje możliwości kamerek smartfonów i tabletów oraz technologię Augmented reality – czyli rozszerzania rzeczywistości widzianej przez ekranik telefonu. To chyba pierwszy tego typu mobilny program, który pozwoli na skierowanie aparatu na pudełko od lodów i pokaże na wyświetlaczu urządzenia wirtualną postać 3D grającą klasyczną melodię z koncertu Jana Sebastiana Bacha na skrzypcach.

Ma to nam umilić czas oczekiwania i pokazać, kiedy smak i konsystencja lodów będzie najlepsza do skonsumowania. To dosyć absurdalna aplikacja, ale niezły pomysł na promocję lodów. Przy okazji, za każde pobranie aplikacji Häagen-Dazs wesprze pięcioma dolarami ratowanie pszczół, którym grozi wyginięcie. Pomysł oryginalny, media podchwycą i już jest darmowa reklama, w końcu o tym się mówi!

źródło: AppStore, HaagenDazs.com via ubergizmo.com