Już prawie każda większa firma logistyczna, która dostarcza paczki do naszych domów, posiada mobilną aplikację zintegrowaną z systemem łańcucha dostaw, tak byśmy mięli jak najwięcej informacji w trakcie śledzenia przesyłki na smartfonie. Mimo wszystko, ostatni etap dostarczania paczki pozostał na niezmiennym etapie. FedEx stara się to zmienić i właśnie zaktualizowało swoją mobilną aplikację o ciekawą funkcję odbioru i potwierdzenia poprzez aplikację!

Wszyscy znamy ten problem, gdy nie ma nas w domu, a kurier przyjeżdża z paczką akurat w tym okresie. Czasem jesteśmy w stanie wskazać nadawcy godziny, w których prosimy o przywiezienie paczki, ale są też sytuacje, kiedy jesteśmy w domu, jednak nie możemy otworzyć drzwi (np. bierzemy prysznic). Trzeba potwierdzić odbiór osobie dostarczającej przesyłkę. FedEx znalazł sposób na momenty, w których nie jesteśmy w stanie bezpośrednio podpisać druczku lub nie ma nas po prostu w domu.

Nowy update aplikacji FedEx Mobile (USA) pozwala na ustawienie podpisu i autoryzacji odbioru poprzez smartfon lub tablet. Oznacza to, że jeśli wiemy, że nie będziemy w stanie odebrać paczki osobiście, możemy zalogować się do usługi FedEx Delivery Manager i złożyć dla niej podpis, który zwolni kuriera z obowiązku pobrania podpisu właściciela przy odbiorze. W tym wypadku paczka zostanie przywieziona pod wskazany adres, a dostawca nie będzie ponosił konsekwencji za zostawioną przesyłką.

Jak nie trudno wywnioskować, lepiej używać tej dodatkowej funkcji z rozwagą, a cenniejsze paczki odbierać osobiście. Wyjątkiem w usłudze są dostawy wymagające podpisu osobistego oraz paczki oznaczone do odbioru tylko przez osoby pełnoletnie. Do złożenia podpisu wystarcz wprowadzenie naszego imienia i nazwiska w specjalne pole po zalogowaniu na osobiste konto w usłudze. Funkcja działa zarówno online jak i przy użyciu gotowego do druku formularza.

Nowe funkcje dodane wraz z aktualizacją pozwalają także na wskazywanie dokładnej daty i godziny odbioru paczki. W osobistym managerze mamy dostęp do kalendarza, w którym możemy poprosić o przywiezienie paczki konkretnego dnia, a nawet przedziału czasowego (oba dodatkowo zwiększają koszt dostawy). Jeśli potrzebujemy, możemy też wskazać inny adres doręczenia lub placówkę FedEx, w której później odbierzemy paczkę osobiście.

Aplikacja wciąż dostarcza główne funkcje znane z poprzedniej wersji programu. Pomaga zarządzać dostawami i śledzić paczki, lokalizować punkty nadawcze lub nadawać pakunek z dowolnego miejsca (wystarczy wygenerować kod QR po nadaniu paczki i udać się ze smartfonem i przesyłką do punktu FedEx, gdzie zeskanowane informacje trafią od razu do systemu). Choć, jak zaznaczyłem na początku wpisu, usługa dostępna jest jedynie na terenie USA, to podobne usługi dostarczają również inni giganci logistyczni w coraz większej liczbie krajów, więc warto już zapoznawać się z ich możliwościami, być może niedługo zjawią się na naszym rynku.

źródło: AppStore, Google Play, BlackBerry World, FedEx.com