Android Wear się rozrasta i to prężnie. Pamiętam moment, gdy wchodził na rynek pierwszy LG, a w tym samym czasie rynek zobaczył zapowiedź pierwszej okrągłej Moto 360. Od czerwca 2014, czyli w około 1,5 roku, pojawiło się kilkanaście wariantów, a licząc odmiany wielkościowe już ponad 20 propozycji. To praktycznie inwazja, biorąc pod uwagę inne systemy operacyjne na smart zegarki. Na tegorocznym Baselworld pojawiło się 5 nowych odmian. Fossil zaprezentował wersje Q Wander i Q Marshal, Nixon swojego wzmocnionego Mission, a na koniec Michael Kors duet zwany Access.

Android Wear Baselworld

Już 12 marek współpracuje z Google w ramach rozwoju smartwatchy. Kilka znanych z segmentu elektroniki i coraz więcej tych ze świata mody oraz szwajcarskiej grupy liderów klasyki. Wszystkie razem dają kolekcję aż 19 różnych designów, a jeśli dodać do tego personalizację to mamy naprawdę pokaźny zbiór propozycji. Różne kolory, kształty (choć dominują okrągłe), czy wykończenie, paski i zdobienie. To dobra informacja zwłaszcza dla klientów. Poniższa infografika przedstawia historię premier wszystkich opcji. Obrazek nie uwzględnia wszystkiego, bo przecież część z urządzeń pojawiała się w dwóch wariantach wielkościowych (Moto 360 drugiej generacji, Asus ZenWatch 2, czy Huwaei w wersjach Jewel i Elegant.

Nie uwzględniono chińskiego Bluboo Xwatch, ale tutaj są chyba jakieś kwestie sporne. Dodam jeszcze, że New Balance zapowiedział swój sprzęt na Android Wear, więc jeszcze w tym roku oferta będzie się powiększała. Samo Fossil Group obiecuje smartwatche dla Chaps, Diesel, Emporio Armani, Kate Spade New York, czy Skagen. Pytanie tylko, czy będą to zegarki z Android Wear, czy może analogowce z sensorami i bezprzewodowym połączeniem ze smartfonem (jak w przypadku Fossil Q Grant). Od kilku miesięcy Android Wear na zegarki jest kompatybilne także z iOS (obok Androida), co pokazuje ekspansję platformy.

Android Wear historia