Jest i następny smartwatch od grupy Fossil Group, któremu zwiększono zaniedbany wcześniej zakres możliwości i funkcji. Kolejną propozycją z uzupełnieniem modułów, m.in. o GPS, chip NFC oraz optyczny czujnik tętna jest Diesel On Full Guard. Spodziewam się, że cała oferta modowych smart zegarków z Wear OS otrzyma te trzy ważne elementy, będąc odtąd bardziej konkurencyjna względem pozostałych braci platformy, ale i wielu rywali działających na innych systemach, np. watchOS, Tizen, czy Fitbit OS.

Diesel On Full Guard 2.5

Kwestie estetyczne praktycznie nie uległy zmianie. Stylistycznie Diesel zaoferuje mniej więcej ten sam wyrób. On Full Guard i tak już wcześniej miał świetny i rozpoznawalny design, ale tym razem umożliwi dokonywanie płatności mobilnych przez zbliżeniowy chip Near Field Communication i rozszerzy zakres odczytów aktywności o tętno wraz z zapisem trasy przez lokalizację satelitarną GPS. Ponownie mamy tu do czynienia z jednym z największych smart zegarków na rynku i prawdopodobnie jest to jedyny przypadek, w którym producent nie musi martwić się o gabaryty swojego smartwatcha (duże koperty to cecha charakterystyczna Diesela). Obudowa elektroniki jest wodoszczelna do 3 ATM, czyli wystarczająca do pływania. Producent przygotował cztery odmiany wykończeniowe. To zdecydowanie męskie propozycje, co potwierdza oferta pasków, bransolet i kolorów koperty.

Wszystkie funkcje fitness będą współpracować z nowym agregatem Google Fit, więc tym razem monitorowanie ruchu będzie o wiele pełniejsze. n Full Guard 2.5 będzie działał na podobnych parametrach jak poprzednio, co wskazuje, że pod względem wydajnościowym nie będzie większych różnic. Snapdragon 2100 ma już swoje lata, ale spełnia swoją rolę. Udało się wydłużyć czas pracy do maksymalnie dwóch dni, ale pamiętamy, że chodzi o ogólny użytek, czyli bez drenujących baterię funkcji sportowych. Jeśli będziemy używać urządzenia w roli trackera to akumulatorek wytrzyma zdecydowanie krócej i częściej trzeba będzie ładować wearable. Inteligentne zegarki powstały, by stosować aplikacje, obsługiwać zdalnie telefon (m.in. powiadomienia), czy odsłuchiwać muzykę, więc raczej nie zdarzy się, że uda się osiągnąć aż 2 dni działania.

Diesel On Full Guard 2.5

Tak jak w przypadku poprzedniej generacji, ekranik wyświetli tzw. micro apki. To konfigurowalne mini ekraniki do wskazywania istotnych informacji. Nowa będzie tu wersja pulsometra. Przygotowano jej interaktywne animacje, tj. dodatkowe efekty po dotknięciu obszaru palcem. Jak duży jest cały zegarek? Ma rozmiary 47 x 56 mm (11 mm grubości), więc sporo. Jak już jednak mówiłem. Nikogo to nie zmartwi. Trochę dziwne, że przy tak dużej kopercie nie udało się wdrożyć nowych podzespołów już w zeszłym roku. Czekam jeszcze na informacje na temat ekranu. Chciałbym, by i on był większy. Podejrzewam, że wciąż będzie to 1.4 cale zrozdzielczością 454 x 454 pikseli. Ogólny efekt jest i tak unikalny dla całej sekcji smart zegarków. Diesel mocno się tu wyróżnia. Projekt powinien trafić do sprzedaży jeszcze w październiku. Na targach IFA pojawią się pewnie informacje na temat cen.