Czy wiesz, że… pierwszymi restauracjami, w których McDonald testował aplikacje i kody QR, były te w Londynie podczas Igrzysk Olimpijskich. Kody QR umieszczane na opakowaniach zamawianych kanapek, napojów czy frytek, pozwalają na zeskanowanie specjalną aplikacją w formie skanera kodów, i przeniesienie na mobilną stronę restauracji. Tam dowiemy się więcej na temat spożywanego posiłku. Nowa polityka McDonalda ma zwrócić uwagę klientów na kaloryczność spożywanych tam posiłków.

Aplikacja pozwoli na łatwe zestawienie własnego posiłku, ocenę kaloryczności wyboru, protein, informacji odżywczych poszczególnych składników, faktów na temat żywności czy alergenów mogących szkodzić klientowi. McDonald’s zapowiada, że większość restauracji na całym świecie, będzie korzystać z systemu do końca 2013 roku. Mobilny program, który jest na rynku już jakiś czas, został usprawniony, oprócz wyszukiwarki restauracji, znajdziemy też informacje na temat promocji (gdy aplikacja będzie już w pełni dostępna na naszym rynku). Oprócz tego dostaniemy możliwość wyboru zestawów poniżej określonej liczby kalorii.

Dzięki takiemu rozwiązaniu, restauracja chce polepszyć opinię, a także pokazać, że daje klientom pełną informację i większą świadomość na co się decydują podczas zamówień.

Potrzebne będą: smartfon/tablet z wbudowanym aparatem fotograficznym, aplikacja skanująca kody QR oraz dostęp do Internetu (często darmowy w restauracjach McDonald’s).