Przybywa modeli zegarków, które z wyglądu przypominają tradycyjne modele, ale wewnątrz posiadają odpowiednie ulepszenia, kwalifikujące je do miana smart watchów. Cogito już wcześniej próbowało wykorzystać wczesną fazę rynku inteligentnych zegarków i dla odmiany zaoferować raczej klasycznej formy modele, choć z opcją sparowania ze smartfonem. Urządzenia, które mam na myśli to Cogito Classic i Pop. Producent idzie dalej i podąża najnowszymi trendami, czyli projektuje wariant sportowy, ale zachowujący wygląd raczej tradycyjny. Cogito Fit ma być propozycją dla aktywnych, ale bardziej ogólnie, czyli niekoniecznie w sposób zaawansowany, a raczej amatorski. Oprócz tego istotny ma być charakter zegarka, czyli jego stylistyka.

Poprzedniki również były wyposażone w odpowiednie czujniki do analizy aktywności, więc generalnie nie będzie zbyt wielkiej różnicy. Firma zadbała o nieco inny wygląd tegoż urządzenia – bardziej sportowy ma się rozumieć. Inny jest pasek i ogólna forma tarczy. Widać różnicę, choć niekoniecznie oznacza to, że dostaniemy coś więcej niż w Classicu, czy Popie. Na „cyferblacie” zmieszczono kilka ikonek służących powiadomieniom. Te będę napływać ze smartfona (iOS lub Android) i przy każdej notyfikacji wyświetlać informacje, że nadeszła. Będą to podstawowe treści: połączenia, mail, media społecznościowe. Sam zegarek ma też pozwolić na zdalne kontrolowanie migawki aparatu telefonu, odtwarzacza muzycznego i pomagać w lokalizacji smartfona.

Trzeba przyznać, że Cogito Fit wygląda elegancko. Jest chyba bardziej stylowy, a pozwala nawet na wymianę elementów na tarczy, więc jest coś a’la większa jego personalizacja. Wydaje się, że odświeżenie zegarka jest chwytem marketingowym – mam na myśli dorzucenie do oferty czegoś bardziej sportowego. Wskazuje na to także aktualizacja oprogramowania dla zegarków Cogito. Dodają one trochę nowych możliwości w odczytywaniu sportowej aktywności na smartfonie. Akcelerometr w zegarku potrafi zliczać kroki, dystans, spalone kalorie, czy ogólny poziom ruchu za dnia. Dla tych funkcji wymagana będzie też instalacja nowego firmware’u w starszych modelach.

Cogito Fit ma trafić na rynek gdzieś w drugim kwartale 2015 i być sprzedawany w trzech wersjach: Sporty, Executive i Luxe. Wyceniono je odpowiednio na 99, 129 i 149$. Dla porównania: Classic kosztuje 179, a Pop 129 dolarów. Nowy Fit to pewnego rodzaju rywal dla Withings Activité Pop, celującego w tą samą grupę docelową.

źródło: Cogito