Leap Motion to jeden z bardziej znanych systemów oferujących gesty. Producent rozwiązania rozwija je już od kilku lat, a ostatnio możliwości wciela do świata VR. To naturalna droga rozwoju dla firmy dostarczającej tego typu projekty. Od gestowej kontroli monitorów po wirtualną rzeczywistość. Najnowszym krokiem jest wejście w segment mobilny, czyli kontroli dla smartfonowych adapterów VR. W końcu otrzymamy ręczną obsługę w mobilnych goglach?

Leap Motion Mobile Platform

Producent zapowiedział powstanie Leap Motion Mobile Platform, które jest kierowane do headsetów typu Samsung Gear VR, czy Daydream od Google. Tracker rąk (i poszczególnych palców) ma być bardziej kompaktowy i możliwy do wbudowania w gogle. Przygotowywany prototyp ma posiadać też sensory, którym potrzeba mniej energii niż tym desktopowym. To prawdopodobnie największe wyzwanie, ponieważ adaptery do smartfonów pobierają energię z telefonu.

Potrzebny jest też lepszy kąt widzenia, by sprostać wymaganiom interakcji w VR. Ruchy głową muszą obejmować zakres ruchu rąk. Z pierwszy zapowiedzi wynika, że mobilny Leap Motion będzie miał pole widzenia 180 x 180 (przy 140 x 120 w normalnej wersji) i działać do 10 razy szybciej. Normalny moduł kupimy sobie w sklepie, natomiast Leap Motion Mobile jest kierowane do wytwórców hardware’u. To oni muszą zainteresować się rozwiązaniem, by zintegrować go ze swoimi goglami. Korzyści są ogromne. VR bez sterowania rękoma jest bardzo ograniczone.

Leap Motion Mobile Platform

Google oferuje pilocik z czujnikami ruchu, Samsung pada, ale to jeszcze nie to czego oczekujemy. Leap Motion przygotował już referencyjny model z Leap Motion Mobile Platform na bazie Gear VR, więc firma może zaczynać rynkowe demonstracje oraz rozsyłać produkty developerskie. Liczę bardzo na rozwój mobilnego VR, ponieważ okazuje się, że ma on naprawdę spory potencjał i wcale nie musi być w tyle za bardziej zaawansowanymi konkurentami. Pokazywałem to na blogu wielokrotnie. Czekam zatem na pierwsze jednostki z oznaczeniem „Leap Motion-powered”. W powiązanych wpisach dodałem kilka artykułów na temat rozwoju gestów w VR.