Nie od dziś wiadomo, że nowinki technologiczne są wdrażane przez branżę porno. Tutaj wszelkie gadżety, nowości i rozwiązania są przyjmowane z otwartymi ramionami. Jeśli coś ma zwiększać imersję, a ta ma tu spore znaczenie, to szybko jest przez twórców „fikołków” wypróbowywana. Tak samo było z VR. Sferyczne, a częściej półsferyczne (bo po co marnować kadr, jak i tak wszystko co ważne jest tam gdzie trzeba) ujęcia mają swoje wady i zalety. Żeby format był odbierany prawidłowo, trzeba nagrywać materiał dziwnymi technikami. VR Bangers chcą ułatwić twórcom i przygotowały koncepcję hełmu do wygodneg nagrywania z perspektywy pierwszej osoby.

VR Bangers Head Rig 2.0

Potrzeba matką wynalazców. Jeśli jeszcze do tego zyski są takie jak w seks-branży to nic dziwnego, że powstają takie konstrukcje. Kto wie, może uda się to wykorzystać szerszej? Docelowo jest to jednak projekt dla produkcji VR dla amatorów specyficznych wrażeń. Ujęcia mają być wierne, a nie sztuczne („widz” czuje się w nich zwykle trochę mało naturalnie – jeśli w ogóle można to tak określić). Hełm wyposażony w mnóstwo kamer ma to poprawić. Proces nagrywania będzie łatwiejszy, choć wciąż dziwny. Dołączyłem fotkę z poprzedniej generacji sprzętu. Widać, że różnica będzie znaczna. Na razie koncepcja nie zdradza zbyt wiele, ale łatwo domyślić się jak to będzie funkcjonować.

VR Bangers z Los Angeles proponują rejestrator obejmujący 300 stopni kadru, i „wygodny”, bo ubieralny format. To wciąż koncepcja o masywnym kształcie, ale gwarantująca bardziej imersyjny zapis oraz „elastyczniejszy” udział w nagraniach (z perspektywy aktorów). Moduł ma siedem obiektywów, optyczną stabilizację obrazu oraz binauralne audio imitujące ludzkie postrzeganie dźwięku. Maksymalna rozdzielczość? Aż 8K, co by nie umknął żaden szczegół. Od wewnętrznej strony ekran z podglądem w czasie rzeczywistym. Chyba nie myśleliście, że zapis będzie na ślepo. Pełen serwis! Sprzęt pierwsza klasa – jak przystało na branżę 😉

VR Bangers Head Rig 2.0

Hełm Head Rig 2.0 ma służyć do wiadomych celów, ale autorzy nie wykluczają też użycia w normalnych warunkach. To przecież po prostu kamera dla wirtualnej rzeczywistości. Pewnie początkowo urządzenie będzie wyróżniało materiały jednego producenta, ale z czasem i konkurencja stworzy coś podobnego. Kino VR znów może skorzystać na doświadczeniach firm kręcących treści dla dorosłych. Myślę, że segment video 18+ może być testem koncepcji w odpowiednich warunkach i jeśli tutaj się powiedzie to potem zostanie wykorzystany dużo szerzej. Skorzystają na tym gracze, czy fani filmów lub symulacji. Ciekawe co z tego wyjdzie! BTW: według statystyk Pornhuba, po pierwszym rok obecności materiałów VR w serwisie odnotowano wzrosty na poziomie 250%. Jest popyt, jest podaż. Stąd zainteresowanie poprawą jakości i budowanie własnej kamery.

źródło: VR Bangers