Segway X160 i X260 – elektryczne Dirt Bike’i

6 Lis 2019

Segway już dawno oferuje bogatszą ofertę elektycznych pojazdów, niż tylko żyroskopowe platformy na dwóch kółkach. Portfolio rozszerzą niebawem dwa jednoślady w nieco tradycyjniejszym formacie. X160 i X260 to elektryczne dirt bajki, tj. rower górski i rodzaj motoroweru. Ma to być bardziej nisza sekcja Dirt eBike’ów, czyli próba dotarcia do specyficznej grupy odbiorców. Chyba jeszcze nie specjalnie zagospodarowanej przez konkurencję.

Segway Dirt eBike elektryczny motorower

Segway Dirt eBike – nowa kategoria

Segway-Ninebot (bo tak powinniśmy nazywać markę po przejęciu przez chińską firmę) ma rozszerzyć zakres usług o elektryczne rowery z serii Segway Dirt eBike. Pierwsze dwie odmiany mają zadebiutować na początku 2020 roku, ale już teraz zapowiedziano ich obecność. Jednostki mają być połączeniem modeli górskich i tzw. dirtów, czyli przeznaczono je do trudniejszych warunków oraz zjazdów (z asystą elektryki głównie podjazdów). X160 oraz X260 różnią się mocą, ale też ramą, co widać na załączonych obrazkach. Ten pierwszy nawiązuje do eMTB. Drugi już do motorowerów terenowych.

Outdoorowce mają poradzić sobie w błocie, a to sprawia, że ich możliwości powinny sprostać wyzwaniom. Producent obiecuje modułowe ulepszenia w postaci dodatków (standardowych części sportowych i wymiennych akumulatorów). Choć oba jednoślady to mniej więcej ten sam segment, mają trochę inny zakres potencjału. Głównie jeśli chodzi o moc i rozwijane prędkości. Elektryczny rower ma 17-calowe koła i maksymalną prędkość 31 mil na godzinę (prawie 50 km/h). Większy (z 19-calowymi kołami) to już nawet 46.6 mph (75 km/h). Technicznie, obie są zatem powyżej norm motorowerów. Inne będą też zawieszenia.

Segway Dirt eBike elektryczny rower górski

Segway X160 i X260 na Indiegogo

Oczywiście silniczki też będą miały inne właściwości. Lżejszy X160 ma być napędzany motorem 3kW, który wygeneruje 220 Nm. Bateria pozwoli na maksymalnie 65 km zasiegu. Większy oferuje 250 Nm i silnik 5 kW z reduktorem. Zasięg wzrośnie do 120 km. To oczywiście zależy od stopnia intensywności podjazdów. Ceny mają prezentować się następująco: 3000$ za mniejszy i 4500$ za większy z duetu. 25 listopada ruszy jednak crowdfundingowa kampania na Indiegogo, gdzie być może będzie chwilowo nieco taniej. Zawieszenia będzie można regulować, co w tej klasie jest niezbędne.

źródło: segway.com/dirtebike

O mnie

Michał Sitnik

Eksploruję Internet Rzeczy, przymierzam ubieralne technologie, zamieszkuję smart dom. Blogując promuję nowoczesne rozwiązania, testuję i dzielę się wynikami. Przestrzegam i ostrzegam, ale częściej zachęcam. Gotowy na nową epokę technologiczną z kilkuletnim wyprzedzeniem. Na bieżąco z rozwiązaniami przyszłości. Nie geek!

Czytaj więcej o mnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *