Oculus Dash

Już od dosyć dawna jeden monitor do pracy to za mało. Powstają różne rozwiązania tego problemu. Wyświetlacze są powiększane, możemy dzielić je na aplikacje, łączyć, rozszerzać o kolejne jednostki. To wszystko pomaga w ogarnianiu wszystkich zadań jakie musimy wykonywać na raz. Nasze stanowisko się rozrasta nawet o smartfony i tablety, które leżą obok i służą np. do komunikacji lub kolejnych działań. Można zbudować naprawdę niezłe miejsce do pracy. Wkrótce uda się to zastąpić wirtualnym pulpitem w VR. Oculus Dash ma stworzyć nam wirtualne, sferyczne środowisko, w którym aplikacje otworzymy na różnych powierzchniach.

Projekt gogli Oculus (i nie tylko ten) od dawna wychodzi szerze poza zwykłe zadania. Wirtualna rzeczywistość daje nam znacznie więcej możliwości i developerzy szukają najlepszych interfejsów, które możliwe są wyłącznie przez nałożenie wyświetlacza na głowę i poruszanie się w 360-stopniowym otoczeniu. Oculus Dash nie jest może rozwiązaniem odkrywczym. Można powiedzieć, że jest nawet całkowicie logicznym krokiem, na który wpadło już sporo zespołów tworzących content na VR. Wirtualne stanowisko jest czymś bardzo sensownym i prawdopodobnie pojawi się szybciej niż myślimy.

Przestrzeń w VR można wykorzystać jak się chce. Zbudować sobie wirtualne mieszkanie, plac zabaw, miejsce spotkań, no i oczywiście stanowisko pracy. Nie ma tu większych ograniczeń. Wirtualne obiekty mogą imitować te rzeczywiste, np. monitory wokół nas. Oculus Dash proponuje wyświetlanie wielu aplikacji w ten sposób. Dzięki temu uzyskamy więcej narzędzi i szybsze poruszanie się między nimi. To wręcz nieograniczona przestrzeń. Oby tylko nas nie stłamsiła swoim nadmiarem informacji.Jeśli w naszych rękach znajdą się wygodne kontrolery to wszystko przypomni efektowną obsługę z filmy Raport Mniejszości, gdzie Tom Cruise zarządzał wszystkim gestami rąk w powietrzu.

Wirtualność ma tę zaletę, że wszystko uporządkujemy sobie łatwiej i szybciej. Dołożymy kolejny ekran, który normalnie kosztuje. Czy to nad głową, czy za plecami. Prawdopodobnie popularne aplikacje będą dostosowywane pod taki format, bo wymaga pewnych zmian. Rozwiązanie wirtualnego, sferycznego pulpitu zainteresuje zwykłych użytkowników, jak i projektantów. Facebook poszedł nawet nieco dalej. W wirtualnym świecie możemy stworzyć nawet swoje mieszkanie. Oculus Home umożliwi stworzenie prywatnej przestrzeni w VR. Oby to nie był pierwszy krok do ucieczki z rzeczywistości do cyfrowego świata. W Home będziemy mogli ustawić swoje trofea z gier, używać retro sprzętu a także zapraszać znajomych do swojego wnętrza na spotkania (np. w formacie Facebook Spaces). Wszystko dzięki najnowszemu Rift Core 2.0.

źródło: Oculus.com