Expressive Avatars – bardziej realistyczne “twarze” VR

5 Kwi 2019

Wirtualne avatary od Oculus istnieją ją od zeszłego roku, natomiast rozwijane są już od 2016. Idea była prosta. W wirtualnym środowisku przedstawiać się cyfrowym obliczem, by przebywając tam wspólnie, wyrażać więcej emocji. Do tej pory było to możliwe w minimalnym stopniu, gdyż widać było tylko nieruchomą buzię oraz ręce (poruszane kontrolerami). Facebook (właściciel Oculusa) przedstawił większy update dla oprogramowania odwzorowującego twarz, choć mimika obejmie na razie niewiele.

Oculus Expressive Avatars

Expressive Avatars- uśmiechająca się twarz

Aktualizacja ma dać szansę na przekazywanie w VR wyraźniejszych ekspresji. Na początek dotyczyć to będzie uśmiechów. Expressive Avatars mają zatem trochę ożyć, co widać na załączonym filmiku. Może oferta miniki nie będzie za bogata, ale przyznacie, że ten jeden uśmiech to jak “like” w mediach społecznościowych. Od czegoś trzeba zacząć zanim cyfrowe twarze będą przekazywać więcej emocji. Wizyty w Public Homes mają wkrótce objąć ulepszenia, by dało się odczuć je osobiście. Oczywiście przy wykorzystaniu gogli VR.

Ta mała poprawka to spory krok naprzód, o czym przekonuje sam Oculus. By oczy i usta przekazywały pozytywne sygnały, developer musiał stworzyć specjalne algorytmy oraz narzędzia uczenia maszynowego. Prace nad Expressive Avatars trwały kilka lat i były już zaplanowane w momencie prezentacji pierwszych efektów avatarów (tych statycznych). Trzeba zauważyć, że technologie nie bazują na żadnych kamerkach lub sensorach, choć takie moduły już są opracowywane. Zanim wszytko będzie w pełni realistyczne, musi nam wystarczyć prosty uśmiech (mikroeskpresje). Obok tego wraz z updatem otrzymamy więcej opcji do personalizowania avatara. Nowe fryzury, ubranka i akcesoria towarzyszące rozwiną personalizację naszego odzwierciedlenia.

Expressive Avatars mają być dostępne zarówno dla gogli Rift, jak i niezależnych, bardziej mobilnych odmian Go. W przeciągu najbliższych tygodni ekspresje mają dotrzeć też do aplikacji third-party, czyli gier VR z trybem multiplayer, gdzie avatary są używane dużo częściej. Jednym z pierwszych tytułów ma być Poker Stars VR.

źródło: Oculus

O mnie

Michał Sitnik

Eksploruję Internet Rzeczy, przymierzam ubieralne technologie, zamieszkuję smart dom. Blogując promuję nowoczesne rozwiązania, testuję i dzielę się wynikami. Przestrzegam i ostrzegam, ale częściej zachęcam. Gotowy na nową epokę technologiczną z kilkuletnim wyprzedzeniem. Na bieżąco z rozwiązaniami przyszłości. Nie geek!

Czytaj więcej o mnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *