Audi E-Tron Scooter

Pewnie się powtarzam, ale strasznie zajarałem się tematem elektryków, a że poświęcam wpisy mobilnym technologiom to nawet nie muszę się specjalnie tłumaczyć z artykułów. Nawiązują do mobilności i to mocno! Przyglądam się e-pojazdom coraz częściej, bo propozycji po prostu przybywa. Widać, że rynek mocno ku temu przyspieszył, a przecież ma już swoją historię. Tego typu gadżety powstają od ładnych kilku lat, a elektryczne rowery to już nawet ze dwie dekady (mam na myśli mainstream). Czas na wynalazek od Audi. E-tron Scooter zaskakuje nietypową formą.

E-tron Scooter – elektryczny longboard

Koncerny motoryzacyjne już od dosyć dawna sprzedają oprócz aut także rowery. Audi pokazało nawet elektryczną jego odmianę (nie wiem czy Wörthersee z 2012 roku to czasem nie kategoria motoroweru). Tym razem niemiecka marka proponuje elektryczny longboard, a właściwie hybrydę deski z hulajnogą. W każdym razie, coś unikatowego. E-tron Scooter ma być częścią rodziny pojazdów elektrycznych z serii E-Tron, które dotąd kojarzyły się głównie z Quattro SUVem lub sportowym samochodem E-Tron GT, którym jeździł Tony Stark w Avengersach. Scooter ma nawiązać do akumulatorowego podejścia i jeszcze mocniej promować nowy dział w portfolio Audi.

Audi E-Tron Scooter

Elektryczne longboardy widziałem na mieście już parokrotnie. Audi w E-Tron Scooter chce dołączyć specjalną rączkę, dzięki której jazda ma być wygodniejsza, a przede wszystkim stabilniejsza. Prawdą jest, że nie wszyscy ufają swoim możliwościom, bojąc się o upadek z deski z napędem. Rączka ma sens, a że jest składana to i gabaryty rozsądne. To w niej znalazło się miejsce na baterię. Konstrukcję można złożyć i kompaktowy środek transportu zabrać ze sobą. Ciągnie się go za sobą jak wózek. Spokojnie wejdzie do środków komunikacji miejskiej, czy pociągów. Nie zajmuje wiele miejsca, a da właściwości multimodalne. Bankowo znajdziemy na longboard miejsce w bagażniku samochodu.

E-Tron Scooter – możliwości:

Jakie właściwości ma E-Tron Scooter? Nie specjalnie imponujące. Cztery małe kółeczka mają rozpędzić deskę do maksymalnie do 20 km/h. Zasięg to też 20 km, czyli jazda będzie trwać ok. godziny. Model będzie jechał wyczuwając balansowanie ciała, więc sterujemy przechylaniem. Jest tu też komunikacja Bluetooth do zmiany ustawień oraz blokady. Całość ma ważyć 12 kg. Nie zabraknie opcji odzyskiwania energii przy hamowaniu, jak w autach E-Tron. Choć Scooter jest na razie tylko konceptem to Audi planuje wprowadzić E-Trona w 2020 roku do normalnej sprzedaży. Ma kosztować aż 2000 €. Konkurencja w tym segmenciku już jest. Widziałem elektryczne hulajnogi Forda, Seata, a nie zapominajmy o VW i General Motors. Oni wszyscy interesują się tym samym tematem.

źródło: Audi