Android Wear jest systemem w miarę otwartym i właśnie to daje mu nad rywalami przewagę. WatchMI wykorzysta platformę i usprawni jej możliwości interakcji.

WatchMI

Smartwatche, tak jak smartfony, opierają swój interfejs na dotykowych ekranach. Większość modeli pozwala na nawigację ekranową (chyba tylko Pebble kontrolujemy wyłącznie przyciskami), ale w laboratoriach wielu developerów trwają prace nad alternatywami. Kilka naprawdę bardzo ciekawych projektów przedstawiłem na blogu i możecie poczytać o nich w powiązaniach na dole wpisu. Większość z nich wymaga dodania dodatkowych modułów. Rozwiązanie WatchMI przerywa ten trend i prezentuje usprawnienia software’owe, które dają szersze opcje obsługi inteligentnych zegarków.

Granice ekranów są skończone, więc sensownie jest szukać gdzie indziej. Inżynierowie z University of St. Andrews znaleźli sposób w czujnikach. Zamiast dodawać hardware’owe elementy (jak obrotowy pierścień w Gear S2 czy Digital Crown w Apple Watch), WatchMI jest oprogramowaniem wydobywającym to co większość smartwatchy już w sobie posiada. Podatność na odczyt gestów. Nie tych ekranowych, a ruchowych. Interakcja WatchMI proponuje trzy nowe metody, w których żyroskop i akcelerometr odczytają sporo więcej.

Wszystkie trzy metody przypominają już znane na rynku rozwiązania. Pierwszym jest obracanie kopertą (a’la ramka Gear S2), drugim przechylanie (dobrze znane ze smartfonów i tabletów), a trzecim odczyt siły nacisku (jak 3D Touch w iPhonie). Czujniki interpretują je podobnie, ale zostały odpowiednio skalibrowane. Inaczej działamy na naręcznym urządzeniu, więc potrzebne było dostosowanie interfejsu. Nie stworzono tylko metod interakcji, ale zaprezentowano je w konkretnych sytuacjach. Demonstracja video pokazuje sporo przykładowych rozwiązań.

Smartwatchem sterujemy jak joystickiem lub kontrolujemy siłę nacisku (możemy to połączyć z dotykiem ekranu), a Android Wear rozpoznaje te gesty. Kwestia ich implementacji w aplikacjach. Mogą to być zarówno proste dodatki w poruszaniu się po systemie, jak i nowe rodzaje działania (zegarki mogą być dodatkowymi kontrolerami ruchu). WatchMI trzeba wyczuć i choć nie jest tak czułe jak ekranik to może zwiększyć sposób interakcji z naręcznym urządzeniem.

źródło: University of St. Andrews