Pamiętam jak kiedyś pisałem o technologii plakatów z wbudowanym modułem Wi-Fi, który miałby przekazywać na smartfon zwiastuny widocznych na wydruku filmów wchodzących właśnie do kin. W ten sposób materiały promocyjne trafiają nowoczesnym kanałem do odbiorców poruszających się po mieście. Okazuje się, że przyszłość może wyglądać inaczej i dużo prościej. Jest jeden warunek: musimy polubić Google Glass. Systemy rozpoznawania treści przez kamerki służą już i stale się rozwijają, więc nic dziwnego, że dla inteligentnych okularów z aparatem jako główny moduł, powstają wszelkie rozwiązania wykorzystujące obiektyw.

Wyobraźcie sobie, że wybieracie się ze znajomymi do kina, ale tak naprawdę nie jesteście pewni co obejrzeć, a w budynku same plakaty filmowe. Użytkownik Glass z zainstalowanym programem Preview (z ang. podgląd) kieruje aparat na treść, a po rozpoznaniu plakatu automatycznie na wyświetlaczu przed okiem prezentowany jest oficjalny zwiastun filmowy. Zapewne jest to też możliwe przez zwykły smartfon, ale ogólnie chodzi o podkreślenie wygody użytkowania i działania pomysłu w formie ubieralnego gadżetu. Program wyszedł właśnie z fazy beta (co widać na stronie GlassAppSource) i może być już oficjalny pobierany i instalowany na sprzęcie – oczywiście jeśli jesteście uczestnikami programu Explorer…

Autor – Takahiro Horikawa – obiecuje też, że jeśli wolimy obejrzeć trailer na smartfonie w lepszej jakości, to z Google Glass można przesłać od razu link do sparowanego telefonu. Tylko czy aż tak bardzo uciążliwe jest wpisanie tytuły na YouTube?

)

źródło: glass-preview.com