Tanie trackery aktywności są fajne, bo są tanie. To prawdopodobnie ich największa zaleta, ale nie jedyna zaleta. Nie oferują może zbyt wielu funkcji, ale z roku na rok ich zakres możliwości się poszerza. Zwykle urządzenia te po prostu równają do starszych bransoletek, ale są oferowane w atrakcyjniejszej cenie. Nowy Amazfit Cor pojawił się w USA (wcześniej, bo w styczniu, na rodzimym rynku w Chinach) i ma być takim właśnie gadżetem. Budżetowcem wzorującym się na zeszłorocznych Fitbitach.
Marka Huami (należąca do Xiaomi) ma coraz więcej produktów w swojej rodzinie monitorów aktywności. Znajdziemy tu różnych kształtów zegarki sportowe, ale i bransoletki. Amazfit Cor zaliczyłbym już do smartbandów. Kosztujący tylko 80 dolarów gadżecik ma proponować niezły zasób funkcji do monitorowania ruchu. Wizualnie urządzonko przypomina mi Fitbit Charge 2, ale z kolorowym i chyba nieco większym ekranikiem. Dzisiaj nawet tanie trackery mogą pozwolić sobie na kolorowe panele. Cor ma do tego wodoszczelną (5 ATM) obudowę, więc można śledzić trening także na basenie. Jest ze stali nierdzewnej, więc nie powinniśmy się też obawiać o zniszczenia (ewentualnie tylko te powierzchowne). Wyświetlacz jest chroniony warstwą Gorilla Glass 2.5D.
Przejdę do możliwości sportowych, bo są istotniejsze. To multisportowy wyrób, czyli tracker do analizowania różnych aktywności. Głównie tych najpopularniejszych: biegu, jazdy na rowerze, pływania, spacerów. Do tego oczywiście już wszędobylski miernik wypoczynku w podstawowej wersji. Wszystko dostępne przez aplikację Mi Fit (dostępna jest na obie najpopularniejsze platformy – iOS oraz Androida). Ekranik pokaże najważniejsze odczyty w trakcie treningu, ale posłuży też do powiadomień i różnych wieści napływających ze smartfona. Amazfit Cor ma wszystko to co w podstawach smartbanda. Nic więcej.
Czujniki też standardowe. Trzyosiowy akcelerometr i optyczne pomiary tętna. Niestety nie ma GPS. Te znajdziemy w nieco droższym Amazfit Bip. Bateryjka ma wytrzymać 12 dni na jednym ładowaniu, więc całkiem nieźle. Niebawem będzie pewnie dostępny także w Europie (o ile już nie jest). Jeśli komuś ten model przypadł do gustu to opcji zamówień prosto z Chin jest dzisiaj więcej niż trzeba, np. na Ali.
[…] urządzenia, ale z całkiem fajnym zakresem możliwości. Do niedawno wprowadzonych odmian Bip i Cor dołącza okrągły smartwatch […]
Od doby jestem posiadaczką Amazfit Cor. Napisałabym szczęśliwą, gdyby nie fakt, że po przypadkowym resecie urządzenia, nie łączy się już ono z telefonem. Po pierwszym naładowaniu i zainstalowaniu aplikacji w telefonie wszystko działało dobrze: opaska liczyła kroki, kalorie, mierzyła tętno i monitorowała sen. Więcej nie zdążyłam sprawdzić, bo bawiąc się nią i przesuwając ikonki na ekraniku przypadkowo dotknęłam tę z napisem RESET i od tej pory nie łączy się z telefonem, choć sama nadal działa. Wyłączałam i włączałam bluetooth, cały telefon, a nawet przywróciłam mu ustawienia fabryczne, ale nadal nic. Wygląda to tak, jakby wina leżała po stronie opaski. Będę wdzięczna za pomoc.
Z żadnym innym telefonem nie działa?
Nie dysponuję żadnym innym urządzeniem, na którym dałoby się zainstalować aplikację, ale rozłączenie nastąpiło w wyniku resetu. Opaska działa, ale telefon jej nie widzi, przy czym w aplikacji wciąż zachowane są wszystkie dane sprzed resetu.
W aplikacji opaska jest też sparowana z telefonem i nie mogę tego usunąć i sparować ponownie, gdy urządzenia się nie widzą.
A jaki Android? Czytałem gdzieś, że problem występuje od Android 8.0 Oreo (więc najlepiej mieć niższy). ” Must be paired with below Android 8 first. Then update the software, unpair the Android <8 phone and pair it with the device you're using."
Nie był robiony ostatnio update Androida? Może Amazfit musi w końcu wydać jakąś aktualizację dla nowszego Andka. Podobno niektórym pomagała zmiana języka na angielski, ale nie wszystkim.
Proponuje jeszcze zapomnieć urządzenie na liście Bluetooth i połączyć od nowa. Dziś np. miałem taki problem z Gear Fitem i pomogło.
Android 5.1.1. Usunęłam opaskę z bluetooth telefonu i sparowałam na nowo – telefon ją widzi, ale aplikacja już nie. Odinstalowywałam ją i instalowałam na nowo już kilka razy i nic nie pomaga. Szukam informacji też w innych miejscach, ale na nic na razie nie trafiłam.
Czyli większość rzeczy przetestowana i sprawdzona. Język w smartfonie na angielski też był zmieniany? Niby pomaga, ale trzeba najpierw zmienić, a potem przeinstalować wszystko i poparować na nowo. Nie wiem czy pomoże, ale w tej sytuacji warto próbować wszystkiego.
Zmiana języka w smartfonie na angielski, wgranie aplikacji (bo usunęłam wcześniej), parowanie urządzeń i nadal nic, tzn. telefon ją widzi, a aplikacja nie.
Ciągle mam wrażenie, że to wina opaski, tak, jakby reset usunął jakiś ważny element odpowiedzialny za łączenie się z aplikacją, co jest dziwne, bo przecież zawsze powinna być możliwość przywrócenia urządzenia do życia.
Dodam tylko, że pierwsze instalowanie i uruchamianie przebiegło bez najmniejszych kłopotów i trwało raptem kilka minut. To, co zdążyłam sprawdzić działało świetnie. Już nie mam pomysłów na dalsze kroki.
Najgorsze, że twój przypadek nie jest jedyny. „Chińczyki” jakby lubią płatać takie figle. Zastanowię się jeszcze jak pomóc i dam znać.
No i w końcu udało mi się połączyć opaskę z aplikacją bardzo prostym sposobem, a mianowicie zalogowałam się w niej pod innym adresem i teraz wszystko działa.
Po drodze kupiłam nową opaskę (będzie na prezent) i nawiązałam kontakt z amerykańskim wsparciem dla Amazfit, ale po dość długiej rozmowie, a potem jeszcze wymianie e maili, co nie przynosiło jednak żadnego rezultatu, poproszono mnie o przesłanie filmu, na którym faktycznie wykonuję wszystkie polecane czynności – na tym etapie już mi się odechciało, bo ewidentne było, że nie wiedzą, co z tym fantem zrobić. Pod nowym adresem aplikacja widzi urządzenie, a pod starym nie, bez względu na moje działania – podejrzewam jeszcze, że to może być kwestia jakichś ustawień w samej aplikacji i może kiedyś jeszcze to naprawię.
Dosyć ciekawe. Brawo za determinację i dzięki za podzielenie się rozwiązaniem.
Dzień dobry.Mam z tą opaską ten sam problem.Piszesz,że zalogowałaś ją pod innym adresem.Jak to przeprowadzić ?
Trzeba się wylogować z aplikacji i zalogować używając innego adresu. Udało mi się to tylko w adresie Gmail.