Gry na smartfony to potężna baza aplikacji. Jest z nimi jeden problem. Jeśli nie są to tytuły dostosowane do dotykowych możliwości, czyli wykorzystania w grach gestów i ruchów palca, to pykanie nie jest zbyt wygodne. Wie to każdy gracz, który zetknął się z mobilną zabawą i grami klasycznie sterowanymi. Tutaj konkurencja z przenośnymi konsolkami jest kiepska, choć gier jest naprawdę mnóstwo. Właśnie ta ogromna liczba gier sprawiła, że powstają wygodniejsze padziki dla smartfonów. Przeważnie w wersja przystawek, bo mamy tylko dwie ręce. Trzymają kontroler, utrzymujemy też i sam smartfon. Zabawa jest wygodniejsza i to o wiele, a wielu developerów przygotowuje już swoje aplikacje w zgodności z fizycznymi dodatkami.

Nie ma to jak lepsze czucie przycisków i gałek pod palcami. Te wirtualne są konieczne, bo innej opcji bez akcesorium nie ma. Projekt Flitchio z Kickstartera postarał się zaprojektować bardzo mobilny pad do smartfonów, który będzie wygodniej przenosić i zabierać ze sobą. Został on wbudowany w obudowę do smartfona, co zmniejsza gabaryty całego zestawu, ale nadal oferuje komfort gry. Wygoda to pojęcie względne, musiałbym najpierw przetestować gadżet we własnych dłoniach. Na pewno jednak taki sprzęcik będzie lepszy od wyrysowanych na wyświetlaczu „przycisków”. Flitchio wygra też z wieloma rywalami pod względem mobilności.

Smartfon spokojnie zmieścimy w kieszeni, a jeśli nie jesteśmy casualowymi graczami, to taka „konsola” będzie gotowa do gry w każdej chwili. To oczywiście nie jest pierwsza próba dostarczenia klientom narzędzia o możliwie przenośnym charakterze i fizycznych przyciskach. Sporo z nich walczy głównie na polu miniaturyzacji pada. Wadą rozwiązania jest niska kompatybilność, ale autorzy zapowiadają, że dostosowanie modelu nie powinno być problemem i w przyszłości planują kolejne modele. Na razie jako pierwsze skorzystają Samsungi Galaxy S6 i S6 Edge. Na fotkach widać jednak i Sony Xperie. Model nie wykorzystuje żadnej baterii, a całość opiera się o komunikację przez NFC.

Na materiałach promocyjnych widać też wygodne wykorzystanie pada z dronami, której coraz częściej otrzymują wsparcie sterowania ze smartfona, co jednak nie jest zbyt wygodne i precyzyjne. Przyciski umieszczono na tyle. Jeśli się nie mylę, to mamy nawet dostęp do płaskich gałek analogowych, które są dzisiaj standardem dla wielu gier. Do działania potrzebna będzie instalacja aplikacji mobilnej i to jedynie dla Androida. Model można zamawiać w przedsprzedaży na Kickstarterze, gdzie jest nieco tańszy niż przy debiucie, który ma nastąpić w styczniu 2016 roku.

źródło: Kickstarter