Jeszcze wiele osób zastanawia się co faktycznie może mu zaoferować smartwatch. Michael Kors chce to ułatwić przez chatbota w zegarku, który ma pomóc wykorzystać pełnię potencjału tego gadżetu, a przynajmniej ułatwić zapoznawanie się z jego możliwościami. Co prawda system będzie działał dopiero po zakupie, a nie przed, kiedy to spełniłby rolę najlepiej (sam mógłby się sprzedać), ale i tak pomysł na wykorzystanie wirtualnego asystenta jest ciekawy.

Michael Kors Access Smartwatch Chat

Marka przygotowała chatbot na systemik Android Wear, który jest oprogramowaniem inteligentnych zegarków z serii Access. Niedawno firma odświeżyła ofertę o wiosenną kolekcję, a teraz idzie za ciosem promując modele Sofie i Grayson. Na początek przygotowano wsparcie dla damskiej odmiany, czyli tej pierwszej z wymienionej pary. To oczywiście pierwszy taki projekt od Michael Kors i dostępny wyłącznie przez Facebook Messengera lub Google Asystenta. Jak łatwo się domyślić, na razie tylko w kompatybilnych językach.

O co tu w ogóle chodzi? Czym jest chatbot Michael Kors? Jego zadaniem jest pomoc w obsłudze gadżetu, czyli prezentowanie funkcji, ale też odkrywanie nowych opcji w urządzonku. Mnóstwo osób nie zdaje sobie sprawy z pełnego potencjału inteligentnego zegarka i może jakby ktoś go pokazał to by korzystali. Nie musimy jednak męczyć sprzedawcy, przeszukiwać for i tracić czas na naukę obsługi naręcznego sprzętu. Wirtualny pomocnik będzie przewodnikiem i to zarówno od strony instalacji (tutaj oczywiście przez smartfon), jak i późniejszego użytkowania. Najlepiej poznawać funkcje krok po kroku jedne po drugich.

Taka droga jest najlepsza i  nie odstraszy (bardzo często wielozadaniowe urządzenia są używane w ograniczony sposób, bo przebicie się przez całą masę funkcjonalności jest męczące. Używamy tylko podstaw, tymczasem warto wykorzystać wiele innych możliwości. Gadżeciarzom jest to zbędne, ale narzędzie przyszykowano dla klientów nie obytych z technologiami. Marka modowa uwzględniła tutaj demonstracje odmian stylistyki smartwatcha (tarczki oraz paski) oraz podręczne FAQ (nawet z opcją połączenia się z przedstawicielem, by rozwiązać konkretniejsze problemy). Nie zabraknie tu też wsparcia asystenta głosowego do wyszukiwania placówek marki. Wszystko połączono z micro apkami My Looks, My Social i My Modes.

„Michael Kors Access Smartwatch Chat” będzie dostępny przez fanpage Michael Kors na Facebooku (przez Messengera, ale tylko w tych regionach, gdzie chatboty są aktywne). W Google Asystencie trzeba będzie wywołać pomocnika przez wyszukanie po nazwie.

źródło: Michael Kors