smartwatch-for-women

Damski zegarek zaczyna atakować sekcję inteligentnych odmian. Kiedyś smartwatche miały jeden format – geekowego gadżetu dla fanów elektroniki. Potem coś się zmieniło. Wreszcie producenci zauważyli aspekty ozdobne naręcznych modeli. Myślę, że przyczyniły się do tego właśnie panie. Nie dlatego, że błyskotki i

Damskie smartwatche 2020
Zobacz też: najładniejsze damskie smartwatche 2019/2020

biżuteria to raczej damskie wyposażenie, ale i dlatego, że eleganckie wykończenie było wdrażane właśnie przez wiele projektantek i stylistek. Apple jako jeden z pierwszych dostosował swoje noszone wyroby na mniejszą rękę kobiety, a sukces bogatej oferty i personalizacji smartwatchy z Cupertino sprawił, że rywale również zadbali o odpowiednie wykończenie, materiały i paski.

W tym zestawieniu spróbuję pokazać, że jest kilka marek, które wyróżnia się na rynku inteligentnych zegarków, które kierowane są również do pań. Kiedyś czytałem wyniki statystyk i okazywało się, że większość klientów smartwatchy to panowie. Najnowsze trendy i kolekcje mogą to zmienić, a kampanie kierowane do stricte kobiecych magazynów zaczynają interesować także płeć piękną. W tym wpisie znajdzie się kilka efektownych produktów, ale podejrzewam, że z czasem będzie przybywać ich coraz więcej. Przybywa kobiet, które angażują się w rozwój smart zegarków. Tworzą panie dla pań i to ma spore znaczenie.

apple watch hermes

Apple Watch/Apple Watch 2

Wypada zacząć od wspomnianego już wyżej Apple Watch. Właśnie z uwagi na fakt, że to jeden z pionierów bardzo eleganckiego wzornictwa, a raczej odpowiedniego wykończenia. Biżuteryjne podejście się opłaciło. Nadało modelowi charakteru i prestiżu, ale pokazało też, że to wyrób, który może konkurować z drogimi modelami rodem ze Szwajcarii. Mnóstwo modeli, wariantów i przede wszystkim mniejsza koperta (38 mm), to oferta kierowana specjalnie na damską rękę. Typowo kobiece paski, a nawet nowe barwy koperty (najnowsza Rose Gold i Gold w nieco tańszej wersji), czy projekt od francuskiego Hermès (foto powyżej). Wszystkie one nęcą damskie spojrzenie.

Apple Watch ma wyglądać jak biżuteria – w odpowiednich wersjach. Można też kupić wariant tańszy, ale ten nie odróżni się specjalnie od wersji unisex. Apple Watch był też widywany na ręku Beyoncé, a taka promocja również ma wpływ na zainteresowanie sprzętem wśród pań. Różne klamerki, rodzaje węższych pasków, bransolety, skórzane opcje, nietypowe dodatki. Do tego brand Apple, który zawsze gwarantuje większe zainteresowanie partnerów, chcących wyprodukować coś dla popularnego gadżetu. Czego Watchowi brakuje? Myślę, że okrągłego wyświetlacza. Przydałby się w kolekcji i nie zdziwiłbym się, jakby gigant z Cupertino pokazał takowy projekt. Druga generacja Apple Watcha wciąż jest prostokątna, kontynuując wzornictwo. Dodano m.in. odmianę White Pearl Ceramic, która spodoba się zwłaszcza paniom.

Moto 360 pierwszej generacji. Trochę spora jak na damską rękę.
Moto 360 pierwszej generacji. Trochę spora jak na damską rękę.

Motorola Moto 360

Kolejny smartwatch w kolejce to Moto 360. Dlaczego akurat ten? A dlatego, że jako pierwszy na rynku zaproponował okrągły wyświetlacz – wtedy rzadko spotykany. Co prawda koperta jest sporawa, nawet na męski nadgarstek, ale Motoroli nie przeszkadzało to w promowaniu urządzonka zdjęciami na kobiecych rękach. Zaraz po debiucie Apple Watcha pojawił się też program Moto Maker dla Moto 360, czyli nieco szersza personalizacja modelu, także złota odmiana.

Trzeba było długo czekać na następcę, ale druga generacja pokazała, że skupienie się również na damskim wariancie bardzo pomoże w sprzedaży kolejnego wariantu (wziąć z okrągłym panelem). Nie wszystkim paniom odpowiada kwadratowy wyświetlacz, więc jest spora szansa, że wybiorą okrągłego konkurenta z Android Wear. Tym bardziej, że od niedawna można te zegarki połączyć z iPhonem. Spodziewano się jeszcze szerszej personalizacji i tak się stało. Moto 360 2 ma wiele więcej opcji doboru pasków, kolorystyki koperty, czy nawet ramki.

moto 360 2

Moto 360 podażą strategią Apple, czyli dwóch wielkości kopert. Ta mniejsza jest kierowana specjalnie do pań. Przedstawiciele marki przekazywali nawet mediom, że w tegorocznym projekcie udział prały projektantki, których zdanie było bardzo ważne. Któż lepiej nie zna potrzeb drugiej kobiety jak właśnie dama. Nowa wersja jest lepiej przystosowana do damskich nadgarstków.

Huawei Watch Jewel i Elegant

Kolejny inteligentny zegarek, który ma okrągłą tarczę. W takim formacie łatwiej dotrzeć do obu grup klienckich. Różnicę robi wykończenie i zastosowany pasek. Tak jest przy klasycznych zegarkach, tak jest i przy smartwatchach. Po prostu stylistyka musi podpasować. Huawei Watch przygotowano tylko w jednej wielkości obudowy, ale wciąż ma sporo do zaoferowania pod względem materiałów i pasków. To też przedstawiciel Android Wear, a tutaj można zainstalować mnóstwo tarczy. Najefektowniej prezentują się warianty analogowe, bo właśnie dla nich wybrano okrągły panel.

Huawei Watch damski

Model jest przygotowany ze stali nierdzewnej, możemy zastosować 42 mm paski o różnych wyglądach: skórzanym, w formie bransoletki, czy warianty bransoletowe. Chiński zegarek jest estetyczny i schludny, a często to wystarcza, by użytkownik był zadowolony z designu. Wersja Elite za prawie 700 euro ma dodatkowo specjalnie zdobioną ramkę koperty, co również ma dodać biżuteryjnego charakteru. Po kilku miesiącach od premiery Huawei zdecydował się dodać do kolekcji bardziej damskie odmiany Jewel i Elegant. Dodano kobiece detale, powiększono opcje pasków i zaprojektowano specjalne, damskie tarczki.

Samsung Gear S2

Dopiero przy szóstym urządzeniu Samsung posiada smartwatch, który można śmiało zarekomendować paniom. Co prawda w ofercie był Gear Fit, czyli podłużny model o raczej damskich kształtach, ale to raczej gadżet fitness, niż zegarek. Można było dopierać w nim ozdoby, czyli zawieszki do paska (m.in. od Swarovskiego), ale to tylko element pewnej personalizacji. Gear S2 to pierwszy okrągły (i kolejny w zestawieniu) smart zegarek w ofercie koreańskiego producenta. Pierwszy, który ma bezpośrednio walczyć z Apple Watchem.

gear s2

Gear S2 w kampanii LookBook.
Gear S2 w kampanii LookBook.

Już sama kampania promocyjna pokazuje, że model nowego Geara jest kierowany także do pań. Chodziło o to, by pokazać klientom, że samsungowa zabawka też jest trendy i może być stylowa. Prawdopodobnie dlatego rozszerzono też partnerstwo o pomoc Alessando Medinigiego. To dodatkowe paski, ale i tarcze, które mają rozszerzyć ofertę personalizacji zegarka. Sam Gear S2 też ma dostarczyć wielu elementów indywidualnego dobierania pasków – oczywiście w różnych modelach: klasycznych i sportowych. Można też być pewnym, że tym razem Samsung zadba o styl i będzie poszerzać opcje wyboru (pewnie i współpracę z domami mody).

Dodałem sprzęcik do zestawienia, bo wreszcie wyrób smartwatcha jest naprawdę stylowy. Poprzedników było sporo, ale wciąż traktowane były jak gadżety. Poprawiono estetykę, wykorzystano własny systemik Tizen, a oprócz 9 pasków na starcie sprzedaży, możliwe będzie też podpinanie wariantów third-party. To istotne informacje, bo oznacza, że modeli będzie przybywać. Mają być i skórzane i te ze stali nierdzewnej. Pewnie i same obudowy zyskają wykończenie z złocie. Jest tego niemal pewien, ale na oficjalne informacje trzeba poczekać.

pebble time round women

Pebble Time Round

Czas na najnowszy projekt w całym zestawieniu. To najświeższy model, bo zadebiutował w ostatnich dniach. Pebble był chwalony za oryginalne podejście do smartwatchy, czyli wykorzystanie e-tuszu. Furorę robi kolejna generacja, czyli kolorowy wariant też w technologii e-papieru. Problemem był jednak fakt, że konkurencja bardzo wyróżniła swoje urządzenia pod względem stylistycznym, więc i Pebble musiał zaoferować coś bardziej eleganckiego. Wersje Steel, czyli modele w nierdzewnej stali to jedno, kolor to drugie, przeróżne paski to trzecie. Brakowało jednak okrągłego wyświetlacza.

Pebble przygotowało okrągły model Time Round i to właśnie on pokazuje, że zainteresować się nim mogą teraz także kobiety. Nie żeby Time i Time Steel nie były dostępne w odmianach damskich, bo personalizacja pozwalała na dobieranie materiałów dla koperty i eleganckich pasków, ale spójrzcie tylko na powyższy obrazek. Okrągły Round będzie idealny dla pań. Oczywiście w odpowiednim kolorze i materiałach będzie dostępny także dla mężczyzn. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że tym razem projekt o wiele lepiej podpasuje kobiecie. Statystyki pokazują przecież, że większość zegarków na rękach pań jest okrągła.

Najsmuklejszy z Pebble'i, ale i najkrócej działający (2 dni).

Pebble Time Round ma kilka eleganckich wykończeń. Koperta jest w stali nierdzewnej w trzech opcjach, w tym Rose Gold, która kierowana jest głównie do damskiego klienta. Koperta będzie dostępna w jednej wielkości, ale już złącza dla pasków w dwóch szerokościach. Te węższe są przeznaczone na delikatniejsze ręce, tj. z węższymi, kobiecymi odmianami pasków. Pebble odpowiednio dba o obie płcie. Paski oczywiście w wielu wariantach. To już standard. Można dobrać kolor pod ubiór, ale i materiały bardziej premium. Można być pewnym, że modeli pasków będzie przybywać. Do tego eleganckie, analogowe tarcze i cały produkt można pomylić z prawdziwym zegarkiem.

 LG Watch Urbane

LG też jako jeden z pierwszych (zaraz po Motoroli) pokazał okrągły wariant z Android Wear. Też był dostępny na starcie nowego systemu Google. Okrągłych wersji jest już nawet kilka, ale to chyba Watch Urbane spodoba się paniom najbardziej. G Watch jest zbyt męski, natomiast Watch Urbane nieco stonowano. Nadal jest jednym z większych, więc na damskim nadgarstku będzie wyglądał sporawo, ale LG nie waha się promować sprzętu grafikami takimi jak poniższa.

LG Watch Urbane

Każdy producent ubieralnych technologii chce dziś pokazać, że ich smartwatch będzie wyglądał dobrze także w wersji dla pań. Potęga fotografii? Każda kobieta powinna wcześniej sprawdzić taki zegarek na własnej ręce. Wykończenie jest porządne. Be dwóch zdań. Złote koperty, dopasowane do nich paski w różnych rodzajach materiału itd. Koreański zegarek troszkę przegrywa z resztą pokazanych w tym zestawieniu smartwatchy (moim zdaniem), ale stara się bardzo zachować klasyczną stylistykę. Chyba w tym widzi sens i przewagę nad konkurentami. LG Watch Urbane naprawdę przypomina tradycyjny naręczny czasomierz.

ASUS ZenWatch

ASUS ma już dwie generacje inteligentnego zegarka z Android Wear. Obie bardzo podobne – kwadratowe. Jeśli znudził was okrągły format w moim zestawieniu, to obok Apple Watcha jest jeszcze ZenWatch/ZenWatch 2. Prostokątny panel to nie jedyne co upodabnia oba urządzenia. W nowej wersji ZenWatch poszedł śladami giganta z Cupertino, czyli przygotował dwie wielkości koperty i mnóstwo opcji personalizowania sprzętu. Oczywiście w jednym celu – dostosowania oferty dla męskiej, ale i damskiej części klientów.

zenwatch

Model wygląda bardzo ładnie, a opływowe kształty i wzornictwo pokonuje wielu rywali na rynku inteligentnych zegarków. Również można wybrać między bardziej budżetową wersją, a wykończeniem premium. To drugie to nierdzewna stal i różne kolory metalu, dobrane do nich bransoletki, czy skórzane paski. Każda z opcji jest dostępna dla większej i dla mniejszej obudowy, więc paniom będzie dostarczonych wiele wariantów. Również paski są węższe, by lepiej prezentować się na mniejszej ręce. Jak widać, także materiały promocyjne odpowiednio promują wersje damską. Producenci elektroniki muszą w dzisiejszych czasach odpowiednio inwestować w kapitał związany z tworzeniem kampanii wizerunkowych – właśnie na potrzeby nowych segmentów ubieralnych technologii.

Omate Lutetia

Czy jest jakiś smartwatch skonstruowany specjalnie z myślą o kobietach? Owszem. Omate ma taki w swojej ofercie. Inteligentnych zegarków Omate jest sporo, a producent nie bawi się w dywersyfikację jednego urządzenia, a proponuje zupełnie oddzielny wariant dla pań. Odważny krok! Znów potwierdza się reguła, że okrągły = bardziej kobiecy. Lutetia to seria smartwatchy wyłącznie dla damskiego klienta.

Omate Lutetia

Lutetia Omate

Skąd ta pewność? Wystarczy spojrzeć na załączone obrazki, ale i opis urządzenia. Omate chwali się, że to pierwszy inteligentny zegarek specjalnie dla dam. Odpowiednie wykończenie, trzy opcje kolorystyczne i typowo damskie bransoletki w kulki. Złoty, srebrny, no i w opcji Rose Gold. Wygląda jak biżuteria i tym Omate chce przyciągnąć wzrok płci pięknej. Stylistyka nie bardzo uniwersalna, a mam tu na myśli format, który pasuje raczej to wyjściowego ubioru. Powinien jednak podpasować do wielu stylów odzieży, zwłaszcza tych eleganckich. Ozdoba to ozdoba. Zegarek ten wciąż jest smartwatchem, ale nie aż tak funkcjonalnym jak pozostałe.

Olio Model One

Jakiś czas temu marka Olio Devices zapowiedziała, że chce dostarczyć coś więcej niż smartwatch. Autorzy wariantu Model One skupili się najpierw na wyglądzie, a dopiero potem na funkcjach typu smart. Ma to świadczyć o konkretnym podejściu do stylistyki gadżetu. Wykończony w bardzo prestiżowy sposób przyciągnie wzrok i panów i pań. Tej drugiej grupie poszerzono nawet opcje kolorystyczne, czyli dając szansę na dobranie ulubionego wariantu metalicznego połysku. Wcześniej tylko w srebrnej odmianie Steel, po pewnym czasie także w limitowanych: Black, Gold i Rose.

Olio Model One

Tutaj też dostępne w personalizacji będzie wszystko to, czym wyróżniają się wszystkie powyższe urządzenia: przeróżne paski, eleganckie wykończenie i nienaganna stylistyka. Do tego szafirowe szkło i współpraca z platformami iOS oraz Android. Jak wygląda na damskiej ręce? Niestety nie ma zdjęcia. Jest za to fotka z kobiecą dłonią przy męskim ujęciu. Jeśli marka chce zaciekawić panie, a chce, to musi pokazać jeszcze kilka lifestyle’owych ujęć.

Samsung Gear S Swarovski

Samsung Gear S

Samsung ma w swojej ofercie sporo smartwatchy i w swojej ofercie proponuje różne dodatki w formie „upiększaczy”. Ostatnio byłem w Brand Store koreańskiego giganta i w specjalnej gablotce prezentowane były ozdóbki jakie można kupić do ubieralnych gadżetów. Nie da się ukryć, że przy tej sekcji skupiały się głównie kobiety. Nawet Gear Fit można spersonalizować tak, aby wyglądał jak elegancka biżuteria. W zestawieniu dodam jednak inny wyrób. Samsung Gear S ma już ponad rok, ale spokojnie będzie w sprzedaży jeszcze pewien czas, bo producent może chwalić się szeroką kolekcją noszonych modeli.

Gear S ma zakrzywiony i bardzo duży, bo 2-calowy wyświetlacz. W edycji na damski nadgarstek wybrałem model z Gear S Strap z kolekcji „Swarovski for Samsung„, czyli wysadzanej kryształkami. Sprzęcik jest pozłacany i pasek pasuje do koperty, dając razem efekt eleganckiej bransolety z ozdobnym wzorem. To typowy damski wariant. Sam zegarek jest sporawy, ale to właśnie okazja na zmieszczenie większej ilości stylu.

Samsung Gear Diesel

Samsung wszedł też we współpracę z inną znaną marką ze świata mody. Dla Gear S stworzono również kolekcję pasków od Diesel. Paski w tych odmianach także miały dodać smartwatchowi elegancji i załączone obrazki to pokazują. Modele te jeszcze bardziej powiększają gabaryty niemałego już zegarka, ale to akurat nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia. Asortyment jest bardzo szeroki, więc i wybór duży. Grafiki pokazują też, że taki Gear S może spokojnie komponować się z przeróżnymi torebkami.

Asus ZenWatch 3

Trzecia generacja smartwatcha Asusa jest okrągła. Tajwański producent postanowił, że ZenWatch 3 będzie owalny i to pozytywnie wpłynie na zainteresowanie damskiej klienteli. Zegarek jest uniwersalnej konstrukcji, a rodzaj wykończenia koperty i dobrany pasek sprawią, że sprzęt będzie pasował na kobiecą rękę. Stylistyka unisex to jeden design, ale atrakcyjny dla obu grup użytkowników.

Asus ZenWatch 3 damski

Asus ZenWatch 3 jest promowany na obu nadgarstkach i widać wyraźnie, że stal nierdzewna w złocie oraz zestawienie z białym, skórzanym paskiem to model wycelowany w sekcję dla kobiet. Jaśniejsze propozycje zawsze kojarzyły się z damską kolekcją. Nie ma tu zbyt wielu opcji personalizacji, ale z czasem firma może wzbogacić linię o kolejne paski (stosunkowo łatwo będzie poszerzyć kolekcję o specyficzne warianty). Smartwatch ma zadebiutować w listopadzie 2016, więc ma jeszcze sporo czasu, by dorównać ofercie poprzednich generacji Asusa ZenWatch.

W przypadku trzeciej iteracji ZenWatcha, widać, że producent skupił się głównie na przygotowaniu efektownej stylistyki. Wiernie imitującej klasyczne zegarki. Inteligentny zegarek można wykorzystać do celów fitness, ale niestety zabrakło mu czujników tętna (dlatego zwróciłem uwagę, że wszystkie siły przeniesiono do działu designu, a zapomniano o funkcjonalności). Asus ZenWatch 3 to jedna z bardziej przystępnych, ale wciąż atrakcyjnych jakościowo propozycji smartwatcha z Android Wear.

Michael Kors Access Bradshaw

Michael Kors Access Bradshaw

Interesującą propozycją dla pań będzie też inny smartwatch z Android Wear. Ten z kolekcji Michaela Korsa. Seria Access to na razie dwa smart zegarki, przy czym odmiana Bradshaw jest bardziej kobieca. Marki modowe bardzo chętnie eksperymentują z inteligentną biżuterią, bo chyba właśnie o takich wyrobach możemy tutaj mówić. Stylistycznie jest bardzo klasycznie i elegancko. Michael Kors postawił na wygląd, a potwierdza to na przykład brak czujników tętna, w które przeważnie platforma Android Wear jest wyposażona.

44,5 mm koperta jest może sporawa, ale kusi bardzo bogatą opcją personalizacji. Michael Kors daje aż 8 różnych wykończeń – najwięcej ze wszystkich firm proponujących smartwatche. Access jest nieco większy od tradycyjnych braci z kolekcji (i generalnie naręcznych modeli innych producentów). Zegarkom przygotowano spójne tarczki. Jest sporo tych typowo damskich, które podkreślają cyferblat. Bransolety można dobrać do koperty, ale w zanadrzu są też 22 mm paski skórzane w kilku kolorach. W zależności od wybranych materiałów i wykończenia, cena Michael Kors Access Bradshaw waha się w okolicy 350$.

Fossil Q Wander

Fossil Q Wander

Rodzina smart zegarków z Android Wear ma naprawdę sporo wariantów w typowo damskich odmianach. Designerzy wiedzą, że bardziej subtelne propozycje na damski nadgarstek są w ofertach konieczne. Fossil Group weszło we współpracę z Google tworząc kolekcję Q. Wśród trzech modeli jest smartwatch, który celuje w kobiecą sekcję. To Fossil Q Wander. Projekt ma bardzo minimalistyczne wzornictwo, wręcz bardzo proste, ale i przy tym delikatne. Szkoda, że ekranik jest tu na dole lekko ucięty co nieco psuje estetykę, ale właśnie tak część smartwatchów z Android Wear rozwiązuje kwestie czujników.

Fossil proponuje kilka wersji stylistycznych, ale ogranicza je raczej do koloru koperty oraz zastosowanego paska/bransolety. Mniej opcji personalizacji niż w ofercie Michaela Korsa.W zasadzie to jest tylko złota, srebrna i czarna. W niektórych konfiguracjach zegarek spokojnie sprawdził się też jako męski wariant, co oczywiście daje marce większą elastyczność, ale złote odmiany i jasne paski to już ewidentnie wyłącznie zestawienia dla pań. Koperta Q Wandera jest mniejsza i smuklejsza niż pierwsze generacje zegarków Fossila z Android Wear, ale wciąż ma 46 mm (także nieco sporawa). Q Wander i Michael Kors to sprzęt należący do Fossil Group co tłumaczy spójność w specyfikacjach (np. brak czujników pracy serca). Jest za to głośniczek i mikrofonik do obsługi głosowej.