Spotify i jego bezpośredni rywale faktycznie zmieniają format muzyki. Chodzi o sposób dostępu do utworów. Płacąc abonament mamy możliwość słuchania wszystkiego, co znajduje się w bazie online i wielu użytkownikom do bardzo pasuje. Są tam też opcje dostosowywania playlist, kategorii i możliwości odnajdywania podobnej muzyki, a wszystko wewnątrz jednej aplikacji. Powoli trzeba jednak proponować coś więcej, bo taki Spotify ma już chyba około 7 lat. Wczoraj szwedzka firma zademonstrowała kilka materiałów video, które prezentują nowe funkcje Spotify. Pokazano usługi Now i Running. Pierwsza z nich to jeszcze dokładniejsze dostosowanie się do naszego samopoczucia i sytuacji, a drugą jest proponowanie muzy pod tempo biegu.

Spersonalizowane playlisty i sugestie to nic nowego, ale Spotify chce do tego dodać element czasu. Rekomendacje mają płynąć wprost pod konkretną porę dnia. Bardziej podoba mi się serwis Spotify Running , choć jego ideę już opisywałem na blogu przy okazji apki Adidas Go – niemal identycznego podejścia do słuchania muzyki w trakcie treningu biegowego. Adidas skorzystał wtedy zresztą właśnie z bazy Spotify. Teraz Spotify ma zaoferować taką funkcje wszystkim klientom swojej aplikacji. Ta usługa kierowana jest specjalnie dla aktywnych ruchowo użytkowników, którzy lubią słuchać muzyki podczas biegania. Jeśli wychodzicie pobiegać ze smartfonem i słuchawkami, to będziecie teraz mogli wypróbować wpływu rytmu muzyki względem waszego tempa.

Na początek opcja ta pojawi się w iPhonowej apce. Spotify Running to taki dodatkowy motywator w trakcie treningu. Muzyka w rytm biegu ma pomóc plepszać osiągi i wydłużać przebiegnięte kilometry. W tej wersji znajdziemy osobiste rekomendacje, propozycje gatunkowe i różne kompozycje specjalnie pod biegaczy. Do tego mają być dostępne wyłącznie w Spotify. Czyżby nie chodziło o normalną muzykę, a jakieś jej miksy? Muzyka ma być dostosowywana do odczytów sensorów aktywności iPhone’a. Każdy z nas ma indywidualny rytm biegu, więc i kawałki muzyczne będą stosować odpowiednie tempo. Niedługo Spotify chce też zintegrować się z programikami sportowymi Nike+ orazRunKeeper, by szerzej trafić do odpowiedniej grupy docelowej.

Posiadacze Androidów usługę Running zobaczą w swoich aplikacjach wkrótce. Ciekawi mnie czy do Spotify Running potrzebne będzie konto premium, czy niekoniecznie.

źródło: Spotify