Kto jest najbardziej zainteresowany możliwościami inteligentnych okularów? Na pewno sklepy. Na razie z walczą z mobilnymi technologiami, które odbierają im klientów, ale chcą przekuć podejście w coś działającego na ich korzyść. W sklepikach z aplikacjami jest mnóstwo programów do robienia zakupów. Przeważnie są to proste listy dla produktów. Nawet Google Glass posiada już takowy programik ułatwiający dokupowania potrzebnych w domu rzeczy – autorstwa eBaya. Pojawiają się też różne skanery – jeszcze łatwiejsze w użytkowaniu. Wszyscy chcą uprościć procedury i sprawić, by zakupy były przyjemne. Celem oczywiście przyciągnięcie i zatrzymanie klienta u siebie. Tesco Labs również bada temat i prezentuje swoją propozycję na Google Glass.

Specjalny oddział Tesco Labs przygotował pierwszą video prezentację pokazującą jak być może niebawem sieć wykorzysta okulary Google. Ubieralna technologia posłuży do skanowania kodów kreskowych i ich automatyczne przerzucanie do sklepiku online. To jakbyśmy sami byli kasjerem dla własnych zakupów. BTW: gdyby Glassy nie były takie drogie (choć ponoć produkcja nie jest), to kasjerzy mogliby takową opcje wykorzystania kamerki uświadczyć – nie tylko w Tesco. Wracając do projektu Tesco, zeskanowane produkty można potem zrealizować online, a wszystko przywiezie nam dostawca. Oczywiście wszystko ma dotyczyć zakupów spożywczych, które kupowane są cyklicznie.

Tesco Labs i R&D podkreślają jeszcze jakieś dodatkowe cechy takie jak zliczanie kalorii i wartości odżywczych, co ma dodatkowo pomóc zachować pewne standardy związane z utrzymywaniem formy (i nieco uatrakcyjnić apkę). Firma zauważa, że nie proponuje gadżetu do cotygodniowych, większych zakupów, a do tych nagłych i niespodziewanych. Coś jak zbliżająca się impreza i tzw. niezły zapieprz przed jej wieczornym startem, kiedy to gospodarz kręci się po kuchni przygotowując poczęstunek i nie ma czasu uwolnić rąk od pracy. Ktoś tam wspomniał coś też o momentach grozy, gdy nagle okazuje się, że skończyła się ostatnia rolka papieru ;). Widać wyraźnie, że proponowana forma zakłada użytkowania Google Glass non stop – na to jeszcze się chyba nie zanosi, chyba że w innej, jeszcze bardziej ubieralnej formie (mniej inwazyjnej).

źródło: TescoLabs.com