Wciąż trwa społeczna debata na temat rozpraszania kierowcy w trakcie korzystania z okularów Google Glass. Jedni twierdzą, że propozycja HUD (heads-up display) to idealny sposób podglądu informacji, w tym treści wiadomości, podglądu nawigacji itp. Drudzy uważają, że zbytnio przeszkadzają i dekoncentrują nas w trakcie jazdy. Z pewnością jest to dużo bezpieczniejsze niż korzystanie ze smartfona i spoglądania na ekranik zamiast przez szybę, ale czy na tyle skupiający by nie spowodować wypadku? Kwestia do zbadania. Mimo niepewnej przyszłości pod tym względem, developerzy przygotowują mnóstwo aplikacji dla kierowców na Google Glass.

Aplikacje pokazujące korki w mieście i okolicach to programy będące już na smartfonach od wielu lat. Również Google na swoich mapach umożliwia nałożenie warstwy pokazującej natężenie ruchu ulicznego. Wspomniałem przykład giganta z Mountain View ponieważ sprzęt Glass to produkt Google, więc mapki widoczne przed okiem pokazują właśnie te usługi. Skoro można wybrać na nich sieć ulic z zaznaczoną kolorystyką ruchu pojazdów w danym momencie, to dlaczego nie dostarczyć ich kierowcom w najwygodniejszej z możliwych formie? Developer GlassVuz przygotował mobilną aplikację na inteligentne okulary, która na niewielkim wyświetlaczu pokaże taką siatkę w trakcie jazdy.

Przypomnę, że program nawigacyjny na okulary już istnieje i w bardzo wygodny sposób pokaże nam wskazówki dotyczące jazdy (zupełnie tak jak wiele innych aplikacji tego typu), ale brakowało elementu omijania korków. Na ten moment Traffic jest dostępny jedynie z systemie zaproszeń, po którym można dopiero wrzucić usługę na sprzęt. Alternatywą będzie niedługo system Apple CarPlay, gdzie te dane wyświetlimy na ekranie pokładowym – tylko czy patrzenie na dodatkowy wyświetlacz jest bezpieczniejsze niż przed samym okiem? To argument do rozważania przy dyskusji na temat, który poruszyłem we wstępie. Bezpieczne czy niebezpieczne? Co sądzicie?

źródło: plus.google.com (GlassVuz)