Oculus Rift to pierwszy tego typu wynalazek wykorzystujący wirtualną rzeczywistość, który ma być ogólnodostępnym gadżetem w akceptowalnej cenie i znaleźć wielu nabywców, a tym samym zrewolucjonizować rynek. To już ponad rok od czasu, gdy projekt wirtualnych okularów osiągnął 2,5 mln dolarów w kampanii na Kickstarterze. Urządzenie pewnie zmierza do swojej finalnej wersji na urządzenia stacjonarne. Niedawno krążyły plotki nad bardziej mobilną wersją Oculus Rift. Okazały się prawdziwe. Producent poinformował, że edycja dla Androida jest w trakcie dopracowywania i firma chce by była gotowa na premierę głównego modelu.

Warto od razu zauważyć, że platforma Androida się rozszerza i powstaje sporo konsol opartych na tym systemie. To na pewno zauważyli twórcy wirtualnych okularów. Informacja została przedstawiona na konferencji Gamesbeat 2013. Na razie nie wiadomo zbyt wiele na temat projektu, ale zdradzono, że edycja mobilna będzie lżejsza – dostosowana do przenośnych warunków. Ma też wykorzystywać procesor urządzenia z Androidem, do którego będzie podłączana. Nadmieniono również, że nie ma żadnych planów dotyczących wersji dla iOS z powodu pewnych ograniczeń w dostępie do systemu Apple.

Na razie na temat mobilnego Oculur Rift wiadomo niewiele, ale przynajmniej jest coś konkretnego i oficjalnego. Ciekawią mnie różnice w edycji na Androida. Jak bardzo będzie trzeba ograniczyć i zmienić sprzęt, by spełnił warunki mobilnego urządzenia. Być może autorzy zauważyli sukces swojego potencjalnego konkurenta, który niedawno zakończył udanie kampanię na Kickstarterze, w której prezentował mobilne rozwiązanie z segmentu Virtual Reality dla smartfonów. Mowa o vrAse – ciekawej próbie dostarczenia 3D na telefony smart. Dla tych z was, którzy nie słyszeli jeszcze o projekcie Oculus Rift załączam filmik prezentujący możliwości:

źródło: VentureBeat, gizmag.com