ZozoSuit

Dzisiaj sklepy prześcigają się w walce o klienta, więc zakupy on-line pozwalają często robić z bezpłatną odsyłką jeśli tylko odzież nie pasuje rozmiarowo. Kupowanie na odległość to zawsze trudna sprawa z powodu różnego kroju, rozmiarów i często różnych standardów oraz oznaczeń. Nie zawsze te same oznaczenia leżą na nas w ten sam sposób. Japoński, największy sklep oferujący ubrania online testuje właśnie ciekawe rozwiązanie, mające usprawnić proces zakupów ubrań przez Internet. Strój ZozoSuit ma precyzyjnie mierzyć ciało i w ten sposób idealnie dobierać „rozmiarówkę”.

ZozoSuit przypomina jednoczęściową bieliznę, ale w rzeczywistości jest smart kombinezonem, który dopasowuje się do naszych kształtów, zbierając w ten sposób pełne pomiary naszego ciała. Propozycja rewolucjonizująca e-commerce? W pewnym sensie tak, ale tylko wtedy, gdy będzie powszechna, czyli zawiśnie w każdej szafie, będąc tanim elementem wyposażenia garderoby. Autorzy projektu przygotowali rozciągliwy materiał ze 150 czujnikami, które odczytują 15 tysięcy punktów, które następnie stają się rodzajem markerów, czyli punktów odniesienia i zgodności ze sprzedawanymi wyrobami.

ZozoSuit

W ten sposób każdy klient tworzy spersonalizowany profil i może wybierać w ofercie perfekcyjnie pasującą odzieżą. Koniec z odsyłką, złym dopasowaniem i niezadowoleniem. Taka jest przynajmniej idea tej koncepcji. Do tej pory biznes internetowy stale kwitnie, ale największym hamulcem była odzież. Wolimy przyjść i przymierzyć ubranie w sklepie i obawiam się, że jeszcze długa tak będzie. Smart strój nie zastąpi nam wzroku, zmysłu dotyku i możliwości przejrzenia się w lustrze. Co prawda technologie Rzeczywistości Rozszerzonej umożliwią „przymiarkę” wirtualnych ubrań, ale tutaj też są pewne ograniczenia. ZozoSuit nie myśli zastępować fizycznych zakupów. Chce je tylko ułatwić, przenosząc przebieralnię do naszych domów. Może integracja z AR jeszcze to uatrakcyjni.

Generalny cel to większa satysfakcja z zakupów online. Synchronizacja stroju z aplikacją mobilną na smartfon to oczywiście dostęp do bazy dopasowanych produktów, ale i zapis zmian naszego ciała w czasie. Każdy z nas się zmienia (wcale nie chodzi tutaj tylko o przybierania na wadze lub gubienie kilogramów), więc producent chce pilnować również zmieniających się w czasie parametrów. ZozoSuit ma zadebiutować lokalnie w Kraju Kwitnącej Wiśni w drugiej połowie 2018 roku.

źródło: StretchSense