Każdy rodzic wie, że wybierając się z dzieckiem na zakupy musi omijać szeroko dwa działy – ten ze słodkościami oraz ten z zabawkami. Maluchy dostają oczopląsu, a później ciężko jest wyjść ze sklepu bez choćby jednej zabawki. Niedługo jeszcze trudniej będzie nam odmówić, gdyż dzieci zostaną wyposażone w specjalną aplikację korzystającą z rzeczywistości rozszerzonej, pozwalającą na wygranie kuponu ze zniżką za pokonanie gry pojawiającej się przy produkcie na sklepowej półce. WarBot ma przyciągnąć młodych klientów do interaktywnej zabawy i zachęcić do zakupów poprzez wygrywanie rabatów.

Cała zabawa polega na technologii Augmented Reality. Specjalna aplikacja zainstalowana na tablecie pomoże wyszukać mini grę poprzez kierowanie kamerki iPada na regały z zabawkami. Dziecko odszuka urządzeniem punktu z grą i aktywuje tryb zabawy. Po ukończeniu misji na ekranie pokaże się informacja ze zniżką, którą potem pokazujemy pani przy kasie. Jest to tzw. łapanie na zniżki i to najmłodszych klientów, którzy inaczej niż dorośli (choć często i oni też nie) odbierają otoczenie i trudniej jest im podjąć racjonalne decyzje.

W przypadku WarBota jest to strzelanka z kategorii FPS (first-person shooter). Oczywiście, jeśli chcemy zrobić niespodziankę dziecku, nic nie stoi na przeszkodzie byśmy sami spróbowali wygrać zniżkę, a potem przywieźć pociechom prezent. Generalnie rozwiązanie kierowane jest głównie dla dzieci. Projekt został przygotowany przez studio Augmented Pixel, który zauważył, że produktów na półkach jest już tak wiele, że producenci muszą walczyć o klienta na wszelkie sposoby. Wygrywają te najatrakcyjniejsze, przyciągające uwagę i prezentujące coś innowacyjnego. Pomysł może urzeczywistnić się w przyszłości także dla innych produktów – technologia AR ma na tym polu bardzo duży potencjał.

Poniżej filmik prezentujący rozwiązanie WarBot, demonstracyjną wersję apki możecie pobrać z AppStore.

źródło: AugmentedPixels.com, AppStore via dvice.com