Oak – platforma AR dla iPhone’a

8 Lis 2016

Oak

Na ten moment VR wyprzedza AR, ale dzięki popularności jednego, zyskuje i drugie. Augmented Reality ma sporo do zaoferowania. Technologie rzeczywistości rozszerzonej mogą uzupełniać tą wirtualną, ale mają sporo potencjału do realizacji własnych celów. Przedstawicieli angażujących prace w kierunku rozwoju AR jest coraz więcej. Do tego coraz więcej z pomysłów jest ciekawych, a projekty różnorodne. Dzisiaj przedstawię wam stację dokującą do iPhone’a. Głównie dla graczy.

Oak to przystawka poszerzająca rozrywkę o warstwę AR. Mimo, że bazuje na mobilnych urządzeniu to jest raczej gadżetem stacjonarnym, choć to zależy od zastosowania i przygotowania samej gry/aplikacji. Autorzy twierdzą, że są w stanie dostarczyć nowego wymiaru w zabawie. Właśnie przez opcje rozszerzenia rzeczywistości. Moduł podpierający iPhone’a jest prostej konstrukcji i wykorzystuje kamerkę smartfona do przetwarzania tego co dzieje się przed stacją. AR zawsze bazuje na aparacie, więc konieczne było odpowiednie skierowanie obiektywiku. Konstrukcja jest składana.

Oak

I teraz wszystko już zależy od przygotowanego oprogramowania. Developerzy zaproponowali kilka demek na iOS. Opcję sterowania przy pomocy trzymanego w rękach obiektu, rozszerzanie odczytu markerów, a także interakcję z wirtualnymi środowiskami na ekranie. Oak to platforma, a to da jej więcej możliwości. Nie jest ograniczana, choć promuje na razie wybrane opcje zabawy. Przemianę stołu w studio muzyczne, czy kontrolowanie gier na odległość. Autorzy nazywają to placem zabaw w rzeczywistości rozszerzonej. Zwykłe biurko ma zamieniać się w pole bitwy, czyli łączona jest rzeczywistość z cyfrowymi warstwami. Kwintesencja AR, ale dodatkami.

Zabawa oraz interakcja ma być o wiele fajniejsza, a to zwiększa zainteresowanie (jak i potencjał gier). Oczywiście wszystko zależy od aplikacji, czyli wsparcia programistów. Nie tylko autorów projektu, ale i chętnych na tworzenie swoich rozwiązań. Producent zaproponuje SDK i developer kit, ale na razie prezentuje swój sprzęt na Kickstarterze, gdzie poszukuje wsparcia finansowego i promuje swoje pomysły na biznes. Na początek w rozwoju ma uczestniczyć kostka z markerami oraz karty i totemy, dla których przygotowano instrukcję użytkowania oraz wydruku w 3D i 2D. Projekt powinien zainteresować przede wszystkim developerów, a im będzie ich więcej, tym platforma będzie miała większe szansę na realizację (przewidywaną na sierpień 2017).

źródło: Kickstarter

O mnie

Michał Sitnik

Eksploruję Internet Rzeczy, przymierzam ubieralne technologie, zamieszkuję smart dom. Blogując promuję nowoczesne rozwiązania, testuję i dzielę się wynikami. Przestrzegam i ostrzegam, ale częściej zachęcam. Gotowy na nową epokę technologiczną z kilkuletnim wyprzedzeniem. Na bieżąco z rozwiązaniami przyszłości. Nie geek!

Czytaj więcej o mnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *