To prawda, że ubieralne gadżety zainteresowały rynek. Główna zasługa tego zjawiska to miniaturyzacja podzespołów i różnego rodzaju mobilne technologie oraz współpraca z mocnymi smartfonami lub tabletami. Naręczne zegarki i bransoletki z czujnikami to obecnie rozwijający się segment rynku. Bardzo wielu producentów szykuje się jednak na prawdziwy boom w 2014 roku, kiedy to sporo znanych marek ma pokazać swoje urządzenia. Wielu z nich już teraz atakuje swoimi projektami, ale zainteresowanie dopiero wzrasta. Kolejnym tajemniczym projektem jest Nex Band, czyli nie do końca jeszcze odsłonięty projekt ubieralnego gadżetu od Mighty Cast.

Jeszcze nie wiadomo w 100% na czym będzie polegał system połączenia ze smartfonem, ale wygląda na to, że będzie to wsparcie dla graczy, czyli pewnego rodzaju komunikator z mobilnymi grami oraz ich statusami. Możliwy ma być kontakt z aplikacjami przez moduł Bluetooth, aby wszystkie dane pobierać z chmury. Użytkownik będzie otrzymywał powiadomienia dotyczące gier w postaci notyfikacji ze smartfona. Na obudowie naręcznej bransoletki znajduje się kilka modularnych elementów, każdy skorelowany z innym tytułem do zabawy, ale nie tylko. Mogą one też posłużyć do zaprogramowania powiadomień z serwisów społecznościowych lub innych aplikacji i programów, w tym tych of sensorów fitness.

Każdy talizman można dostosować indywidualnie. Poszczególne pola będą oznaczone indywidualnymi numerami ID, dla których ustawienia znajdziemy w specjalnej mobilnej aplikacji Next App. Tutaj znajdziemy panel do zarządzania i ustawień. Twórcom chyba chodzi nie tylko o szybki podgląd sytuacji z gier (przeważnie pojawiających się w systemie w formie powiadomień dla gracza, np. o ataku na naszą wioskę w grze lub osiągniętych celach), ale i stworzenie nowej platformy powiązanej z branżą gier. Jak to będzie działać dowiemy się niebawem. Projekt będzie rozwijany głównie dzięki pomysłom developerów, dla których przygotowano API oraz narzędzia SDK

Rozwiązanie jest bardzo świeże, niedługo obiecano pokazać pierwsze możliwości. Nie zdziwiłbym się jakby nastąpiło to w styczniu na CES 2014. Gotowy produkt jest przewidywany na późny okres przyszłego roku. Ma to być „konsola na nadgarstku” w połączeniu z modnym i atrakcyjnym wyglądem. Nie wspomniano jeszcze o kompatybilności z mobilnymi platformami, ale można spodziewać się współpracy ze wszystkimi najpopularniejszymi systemami. Tego i innych szczegółów dowiemy się już wkrótce. Wiadomo jednak, że chodzi tutaj o możliwość wiązania użytkowników we wspólnym ekosystemie dającym jeszcze większe możliwości i poszerzanie zabawy o nowe doświadczenia . Jedno jest pewne: autorzy zapewniają nowy rodzaj zabawy.

 źródło: mightycast.com via ubergizmo.com