Mierniki tętna to dzisiaj standard bardzo wielu trackerów aktywności. Bransoletki i zegarki proponują zwykle optyczne sensory, dając nam opcję obserwacji pulsu w trakcie naszych zmagań. Możemy analizować pracę serca w zależności od zastosowanych ćwiczeń i badać jak radzi sobie organizm podczas wysiłku. Najczęściej stosowana jest analiza pułapu tlenowego, czyli wydolności. Można w ten sposób dostosować trening pod własne możliwości. Naręczne moduły nie są aż tak dokładne jak te na klatkę piersiową. Te z kolei nie są zbyt wygodne. To rozwiązaniem może być HeartIn.

HeartIn ma dostarczyć podobną precyzję w odczytach tętna, ale w postaci smart koszulki. Taki format będzie najbardziej komfortowy i to niezależnie od zastosowanych ćwiczeń. Start-up spróbuje wprowadzić na rynek rozwiązanie niedrogie, a przynajmniej konkurencyjne do zegarków, analizatorów na klatkę i innych ubieralnych systemów z czujnikami pracy serca. T-shirt z EKG? Właśnie o tym mówimy. Czujniki są wplecione w materiał i stykają się z ciałem, dając elektrodom dane z możliwie najlepszego miejsca (wzdłuż tułowia i klatki piersiowej). Informacje wędrują do niewielkiego modułu na ramieniu i stąd są przesyłane do aplikacji mobilnej.

Smartfon przetwarza dane i działa identycznie do znanych rozwiązań konkurencyjnych. Na ekranie możemy sprawdzić intensywność treningu, poziom zaangażowania, progres dla wyznaczonych celów, no i VO2 Mas (pułapy tlenowe). Można też ocenić poziom zmęczenia/przemęczenia, strefy cardio, czy TRIMP. Metryk jest sporo, więc HeartIn wygląda bardzo ciekawie. Pod wieloma względami jest nawet lepsze od sportowych zegarków. Nie tylko w kwestiach wygody. Będziemy mieli wgląd w zmiennośc rytmu serca, pilnowanie odpowiedniej regeneracji, a zbierane odczyty mogą nawet ostrzec przed migotaniem przedsionków, czy niewydolnością serca.

HearthIn

EKG to pewność odczytów. HeartIn gwarantuje precyzję na poziomie 99% (dla porównania: optyczne czujniki mają tylko ok. 70-80%). Innymi słowy, koszulka z takimi analizami ma jakość medyczną. Prototyp t-shirta trafił na Kickstarter, gdzie w ramach kampanii poszukuje wsparcia finansowego do dalszej realizacji i wprowadzenia projektu na rynek. Model ma kosztować 139$ (w tej fazie) i jeśli wszystko się uda, zadebiutuje przed końcem roku. Obiecane jest wsparcie dla systemów iOS oraz Androida, różne rozmiary i kolory sportowej koszulki, a także kobiece topy.

źródło: Kickstarter