GOQii to bardzo oryginalnie prowadzony model biznesowy w świecie trackerów fitness. Subskrypcyjnie opłacamy dostęp, a opaskę otrzymujemy bezpłatnie.

GOQii to jedna z nielicznych bransoletek fitness (jak nie jedyna), która oferuje swoje możliwości w subskrypcyjnym modelu. Jest to hinduski pomysł, ale z możliwością skorzystanie poza Indiami (na razie beta tylko na terenie USA). Został jednak przeznaczony na lokalny rynek, więc pełnię potencjału osiąga właśnie tam. Ma to ogromne znaczenie dla klienta, ale teraz nie chciałbym oceniać wad edycji zagranicznej, ponieważ liczy się dla mnie sam pomysł. Stosunkowo łatwo skopiować go w innych krajach, więc przyglądam się bardziej idei, niż realizacji globalnej. Projekt stara się ograniczyć kosty zakupu bransoletki do minimum i oferuje opaski w abonamencie, czyli jakby w cenie subskrypcji.

GOQii 2.0

GOQii 2.0

Producent obiecywał, że jak tylko przygotuje nowy model bransoletki to pozwoli na wymianę sprzętu i przedłużenie umowy. Tak to miało działać. Startujemy z ofertą, w której bransoletki są dołączane „bezpłatnie” i korzystamy z nich podobnie jak w leasingu. GOQii 2.0 usprawniono, ponieważ poprzednia generacja robiła się starawa i brakowało jej funkcji. Była to raczej podstawowa propozycja na nadgarstek. Pierwszy wariant oferował absolutny standard, natomiast druga wersja zyskuje kilka ciekawych opcji zwiększających funkcjonalność wyrobu.

Sporo z czytelników powie pewnie, że skoro jest to gadżet przeznaczony na Indie to po co o nim w ogóle pisać. Warto, ponieważ czytają mojego bloga również startupy i inwestorzy, a to szansa na inspirację i przygotowanie podobnego systemu u nas. Wracając do GOQii 2.0. Bransletka otrzymała automatyczny tryb rozpoznawania snu, lepsze ładowanie, nowy design oraz opcję mobilnych płatności przy użyciu chipa NFC (bardzo rozwojowy model transakcji, który za niedługi czas upowszechni się w świecie ubieralnych technologii).

GOQii 2

Platforma dalej oferuje ten sam model współpracy. Osobisty coaching, który podsyła sugestie na podstawie zbieranych odczytów, byśmy utrzymywali formę oraz zdrowy tryb życia. Funkcja ta dostępna jest bezpośrednio przez aplikację. W cenę wliczone są też badania i kontakt z lekarzem, by dostosować program treningowy do możliwości organizmu. Wygląda na to, że mowa o prawdziwych konsultatntach (chat i video chat), a nie botach w apce (zwykle bransoletki bazują na wirtualnym coachingu). Sama bransoletka ma też ekranik, gdzie można odebrać proste notyfikacje ze sparowanego smartfona.

GOQii nie jest może dobrze znaną marką na rynku globalnym, ale w Indiach ma 18% udziałów. Na razie model działania chyba się sprawdza. Inaczej nie przygotowywanoby drugiej generacji bransoletki.

źródło: GOQii