CrossHelmet

Powstało już kilka smart kasków (niektórym nie udało się wejść na rynek), ale wciąż tego typu rozwiązań zdecydowanie brakuje. Ubieralne możliwości, najnowsze technologie i współczesne potrzeby aż proszą się o realizację na masową skalę. Bez wielkiej marki stojącej za takim projektem jest trudne, ale start-upy się nie poddają i próbują. Najnowszą propozycją w crowdfunindowej strategii jest inteligentny kask CrossHelmet.

Sprzęt jest wartościowy z kilku względów. Łączy najbardziej pożądane cechy zaawansowanego smart kasku, które przydają się podczas podróży jednośladem. Motocykliści mają zupełnie inne warunki niż kierowcy samochodów, więc potrzebują odpowiednio skrojonych wyrobów. Już teraz można dokupić do kasku różne zestawy słuchawkowe, zewnętrzne panele sterowania, czy wyświetlacze HUD. CrossHelmet proponuje to wszystko plus kamerkę, pozwalające zwiększyć bezpieczeństwo jazdy i to na wiele sposobów (łącznie z bocznym doświetleniem LED).

CrossHelmet

CrossHelmet to kask zintegrowany z mnóstwem modułów. Są m.in.: tylna kamerka, ekranik HUD, dotykowa obsługa sparowanego smartfona i opcja rozmów telefonicznych. Najciekawiej prezentuje się system rejestratorów video. Pozwala na zwiększenie zakresu widoczności wokół nas (co w kasku zawsze jest mocno ograniczone). Obraz wyświetli się na specjalnych szybkach przed oczami, ułatwiają poruszanie się na drodze. W dodatku wszystko w atrakcyjnym stylistycznie opakowaniu. Kask jest większy niż normalnie, ale gwarantuje większy poziom bezpieczeństwa.

To, jak bardzo pożądane są takie bajery, pokazuje efekt zbiórki pieniędzy na Kickstarterze. Już zgromadzono ponad dwa razy więcej niż ustalono (wybrano próg 100 000 dolarów), a pozostał jeszcze prawie cały miesiąc kampanii. Mimo całkowicie zamkniętej konstrukcji, kask ma zaoferować zakres widoku podobny, a nawet większy do kasków bardziej otwartych (stosowanych raczej dojazdy na skuterach). Dlaczego? Ponieważ możemy skoncentrować się na froncie i nie odwracać wzroku od jazdy (co normalnie wymaga skrętów głowy). Producent obiecuje 360-stopniowy zakres widzenia (przy wsparciu kamerki + wyświetlacza HUD)). Do tego przygotowano jeszcze apkę na iOS i Androida oraz gestowy system jej obsługi (dotykowy panel na boku ekranu). Szkoda, że nie udało się jeszcze wbudować frontowego rejestratora jazdy. Pozostaje mocować kamerki akcji.

źródło: Kickstarter