Bridge VR

Dział VR rozwija się coraz szybciej, a wszystko dzięki dobremu przyjęciu technologii przez rynek. Sama sprzedaż obecnych generacji nie napawa optymizmem, ale zwrócę uwagę na fakt, że to pierwsze propozycje z jeszcze niedopracowanymi rozwiązaniami. Najwięcej roboty jest przy przenośnych headsetach, czyli tych opartych na smartfonach. To im brakuje zdecydowanie więcej, choć i te bardziej zaawansowane wzory nie są idealne (głównie z powodu jeszcze za niskich rozdzielczości ekranu). Bridge VR prezentuje swoje pomysły dla adapterów VR, które mają dostarczyć śledzenie w przestrzeni.

Mobilne gogle VR charakteryzuję się większymi ograniczeniami względem tych przewodowych. Nie mają jeszcze super czułych kontrolerów i nie analizują ruchu w przestrzeni (tylko obrót głowy). Bridge VR jest kolejnym developerem, który postara się to zmienić. Niestety w raczej mało atrakcyjnej wersji, ale działającej! Wszelkie czujniki i moduły potrzebne do pomiarów są zintegrowane mało estetycznie, ale widocznie najważniejsze jest to co dzieje się w wirtualnym środowisku. I tak zanurzamy się w cyfrowym świecie, więc kwestie wyglądu są na drugim planie.

Bridge VR
Tutaj Bridge VR w pokoju, ale równie dobrze można z nim wyjść na zewnątrz.

W dodatku, nie wszystko da się obecnie pomieścić w niewielkich goglach. Bridge VR ma zaoferować tzw. room-scale, czyli monitorowanie użytkownika w przestrzeni i to w bezprzewodowej formie. Bez rozstawiania czujników w pomieszczeniu i plątaniny przewodów. System ma współpracować z iPhone’ami oraz Androidami, a adapter ma generować Mixed Reality, czyli połączenie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Takich gadżetów też jest jeszcze mało. Bridge chce integrować realne obiekty z wirtualnym światem, a to kolejna opcja w kreatywnym wykorzystaniu VR/AR/MR.

Teraz przejdę do sensorów, ponieważ wydają mi się znajome. Kilka lat temu na blogu przyglądałem się skanerowi Structure Sensor od Occipital i teraz firma wykorzystuje jego możliwości w segmencie VR. Studia przygotowujące programy dla Bridge VR powinny mieć łatwiej dzięki integracji z Unity. Najgorzej z ceną. Producent wycenia swoje zaawansowane gogle na 499$, ale w opcji Explorer (czyli z wcześniejszym dostępem). Normalna odmiana ma kosztować 399$ i pojawić się w marcu 2017. To dużo więcej niż inne gogle do smartfonów, ale też z o wiele lepszymi parametrami. Dla mnie o wiele ważniejsze jest, że kolejna firma tworzy technologie dla VR, co może usprawnić kolejne generacje gogli.

źródło: Bridge VR