Blue Goji bike

Nie raz na blogu pokazywałem systemy motywacji polegające na gamifikacji. Zasada działania jest prosta i w dodatku skuteczna. Przez gry i zabawy zawsze osiągane są lepsze efekty, bo umysł uczy się lub mobilizuje, gdy zadania są ciekawsze. Dobrym przykładem są tutaj inteligentne szczoteczki dla dzieciaków, które pomagają przemienić męczący obowiązek w przyjemność. Dzisiejsze pokolenie dzieciaków bardzo trudno zachęcić do kilku rzeczy. Obok nauki, dbania o higienę jest też aktywność fizyczna. Niestety coraz większy odsetek młodych nie lubi się ruszać, a spędza czas przy ekranach.

Blue Goji Play 2 to kolejna fajna propozycja mobilizująca przez gry. Dorosłych zachęci sama bransoletka z czujnikami i rankingiem wyników wśród znajomych. Z dzieciakami to nie przejdzie, ale jak przemienimy ruch w zabawę – będziemy raczej bliżej celu. Propozycja Blue Goji Play 2 to próba przemiany treningów cardio właśnie w proste, ale wciągające gry. Są powiązane z różnym sprzętem, który zwykle znajdujemy na siłowni (lub też właśnie w domu, gdzie chcielibyśmy zachęcić maluchy do korzystania z nich).

Blue Goji

Blue Goji Play 2

W komplecie są aplikacje na iOS lub Androida. Jest ich około dwudziestu i każda stara się zaproponować inny rodzaj zabawy. Są ścigałki, puzzlery, gry akcji, arcade, ale i trivia, gdzie trzeba nieco pomyśleć. Z sesji ćwiczeń robimy zabawę z ruchem i to jest najważniejsze. Oczywiście wciąż dzieci wpatrują się w ekrany smartfonów lub tabletów, ale już z większą korzyścią. Urządzenia można przypiąć np. do kierownicy stacjonarnego rowerka. Specjalne przyciski są kontrolerami ruchu i integrują się z mechanizmem maszyny. W ten sposób konieczny będzie ruch i wysiłek, m.in. jako paliwo lub przenoszenie działań na wirtualnego bohatera.

To już druga generacja tego gadżetu. W grudniu będzie dostępna w promocyjnej cenie 119$. Największa radocha będzie przy bezpośrednim rywalizowaniu, czyli zabawie multiplayer. Grafiki promocyjne wskazują, że dorośli też mogą się pobawić.

źródło: Blue Goji via slashgear.com