Wokalista U2 – Bono – wieloletni partner i przedstawiciel akcji dobroczynnej Apple o nazwie (Product) RED, która zaczęła się już w 2006 roku, ogłosił na Twitterze, że akcja osiągnęła już 65 milionów dolarów. Pieniądze były zbierane poprzez część kwoty przeznaczanej przez klientów na zakup specjalnej serii czerwonych urządzeń i akcesoriów Apple. Cała zbiórka jest przeznaczana na walkę z AIDS w Afryce. Jako pierwszy w czerwonej charytatywnej barwie pojawił się iPod nano 4 GB. Potem dołączały do nich inne gadżety z logo nadgryzionego jabłuszka, w tym urządzenia z iOS i wiele akcesoriów dla nich. Dzięki sprzedaży tych produktów, Apple stał się liderem wśród partnerów akcji (w akcji biorą udział też np. Starbucks, Nike, czy American Express). Łącznie zebrano już ponad 200 milionów dolarów.

Wśród akcesoriów przez te wszystkie lata, pojawiały się, m.in., czerwony Smart Cover dla iPada, wersja klapki dla iPada mini, a także etui dla iPhone’ów, w tym również skórzanego dla najnowszego iPhone’a 5S. Były też limitowane iPody shuffle i iPody Touch. Szef działu designerskiego Apple – Jony Ive – również bierze udział w akcji (Product) RED i przygotował na listopadową aukcję mającą dodatkowo wesprzeć działalność inicjatywy, specjalną wersję słuchawek EarPods, które będą częścią produktów wystawionych na sprzedaż. Poniżej kilka produktów, które wspomogły wymienione 65 milionów dolarów, a które wciąż możecie zakupić na oficjalnej stronie Apple.com/pl/product-red.

źródło: twitter.com/RED, Apple.com via theverge.com