Amazon AR View

Technologie Augmented Reality są dosyć elastyczne. Developerzy mogą umiejętnie wykorzystać ich potencjał po swojemu. Amazon przygotował je na przykład pod swoje potrzeby, czyli sklep wysyłkowy. Jak? Integrując wirtualne obiekty z naszym wnętrzem, czyli pozwalając na zobaczenie wyrobów w naszym domowym otoczeniu jeszcze przed zakupem. Taki schemat działania zastosowało już wiele sklepów, m.in. IKEA, ale Amazon postara się wyjść poza segment mebli. Rozwiązanie Amazon AR View ma podnieść atrakcyjność zakupów online.

Rzeczywistość rozszerzona już od dawna łączy siły z wyposażeniem wnętrz, ale proponowane są przeważnie większe obiekty, czyli meble. Można je wpasować przez ekran smartfona lub tabletu w realnym pomieszczeniu i ocenić jak się prezentuje z pozostałymi elementami. Amazon wejdzie na poziom wyżej. Chce umożliwić taki podgląd dla wielu innych towarów, np. głośników, wyposażenia AGD itp. Generalnie wszystko to, co wolimy dopasować w pomieszczeniach, zanim zdecydujemy się na kupno. Funkcje AR View mają trafić do aplikacji ze sklepem Amazona w wersji na iOS.

Amazon AR View

„Tysiące” produktów otrzyma trójwymiarowe odpowiedniki w wersji na iPhone’a, czyli z wykorzystaniem najnowszych narzędzi ARKit od Apple. To właśnie one umożliwią kompatybilnym telefonom (iPhone 6S lub nowszy z iOS 11) na ich wyświetlanie poprzez ekran i kamerkę kierowaną na rzeczywiste otoczenie. Jest wiele takich produktów, które wolimy skonfrontować z posiadanymi dekoracjami, więc sporo producentów na tym skorzysta. Amazon spróbuje podnieść standard sprzedaży dzięki AR i choć początkowo może się to wydawać bajerem to łatwo wyobrazić sobie system za kilka lat, np. ze smart okularami. Rozwiązanie AR View na Androida pojawi się za pewien czas (wykorzysta AR Core).

Na razie Amazon korzysta z boomu na Augmented Reality. Obecnie tworzonych jest mnóstwo aplikacji AR i praktycznie każda większa marka chce w tym wszystkim jakoś uczestniczyć.

źródło: Amazon