Prezentacje VR z mimiką całej twarzy

22 Lut 2017

Mixed Reality

Tzw. mixed reality to połączenie sferycznego otoczenia (które widzi głównie użytkownik gogli VR) oraz prawdziwej postaci, Rzeczywistość wirtualna zmienia rynek, ale wciąż wymaga dopracowania na bardzo wielu polach. Praktycznie w każdej sferze VR jest w tej chwili poprawiane, ponieważ wciąż mamy do czynienia z raczkującym segmentem. Segmentem z ogromnym potencjałem, potrzebującym usprawnień. Laboratoria Google pracują nad wieloma takimi aspektami bardzo prężnie i ostatnio zademonstrowano jeden z efektów takich prac. Przygotowano rozwiązanie przydatne w trakcie transmitowania/nagrywania środowiska VR z użytkownikiem gogli.

uczestniczącej w doświadczaniu wirtualnej rzeczywistości. Stosunkowo łatwo jest pokazać zachowanie gracza z tłem VR. Trzeba stworzyć odpowiednie warunki, a te pozwolą na prezentację. Takie rozwiązania będą coraz popularniejsze, ponieważ w przekazie nie chcemy pokazywać tylko wirtualnej rzeczywistości, ale i postać. Miksowanie rzeczywistości umożliwia demonstrowanie oprogramowania, projektów VR, ale i transmitowanie możliwości aplikacji. Brakuje tylko włączenia do takich pokazów emocji.

Mixed Reality

Mixed Reality

Prawie całe gogle zakrywają twarz użytkownika, a to bardzo psuje finalny efekt. Google Research i Daydream Labs zaproponują użycie uczenia mszynowego, rozpoznawania obrazu 3D oraz zaawansowanych technik renderowania, aby „wyciągnąć” spod gogli oblicze noszącego gadżet na głowie. W pewien sposób gogle zostaną z twarzy zdjęte, na tyle, by widać było resztę buzi.  Nie będzie to jednak odczyt twarzy w czasie rzeczywistym, a komputerowe skany, które wcześniej są mapowane. Ruch oczu (z mrugnięciami) ma dodać trochę realności do prezentacji. Złudzenie autentyczności trzeba jednak zintegrować ze śledzeniem ruchu gałek ocznych, by przekazać kierunek patrzenia. Sporo firm pracuje już nad takimi modelami gogli VR.

Projekt w finalnej wersji powinien wpłynąć na wrzucane na YouTube treści w VR, ale trzeba będzie jeszcze poczekać na zakończenie prac. Do tego należy doliczyć popularyzację samych gogli, które obecnie dopiero budują segment. Inną korzyścią z wykorzystania takich technik mogą być konferencje VR lub multiplayer z innymi graczami, gdzie postrzeganie mimiki twarzy będzie istotne. Pisałem już na blogu o kilku alternatywnych propozycjach do takich celów. Wszystkie pokazują, że o wirtualnej rzeczywistości myśli się bardzo poważnie.

O mnie

Michał Sitnik

Eksploruję Internet Rzeczy, przymierzam ubieralne technologie, zamieszkuję smart dom. Blogując promuję nowoczesne rozwiązania, testuję i dzielę się wynikami. Przestrzegam i ostrzegam, ale częściej zachęcam. Gotowy na nową epokę technologiczną z kilkuletnim wyprzedzeniem. Na bieżąco z rozwiązaniami przyszłości. Nie geek!

Czytaj więcej o mnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *