Gogle PlayStation VR (PSVR) zostały zaprezentowane w 2016 roku. Akurat w szybko rozwijającym się segmencie VR to wystarczająco długi okres. Na koniec roku zapowiedziane są nowe warianty Oculusa i HTC Vive, więc i Sony pewnie pracuje nad ulepszonym następcą. Niestety z Japonii docierają niepokojące wieści. Okazuje się, że japoński gigant nie jest chyba dobrze przygotowany lub czuje się wystarczająco silny, bo PSVR drugiej generacji (CUH-ZVR2) nie będą różnić się zbytnio od pierwszej wersji. Nie znaczy to jednak, że nie doczekamy się wartościowych poprawek.

PSVR CUH-ZVR2

Na japońskim blogu przedstawiono zmiany dla PSVR 2 (o ile można tutaj używać dopisku „2”). Nowe gogle PlayStation wyglądają praktycznie tak samo. Design się nie zmienił. Zadbano głównie o wnętrze. Jedyną zauważalną różnicą na zewnątrz są słuchawki. Właściwie to są po prostu specjalnie mocowane (co widać na grafikach). Dźwięk ważna sprawa, więc bardziej komfortowe ubranie całego systemu będzie na plus. Poprawiono również przewody. Będą bardziej giętkie i węższe. Tutaj też poprawią się właściwości odnośnie odczuwania zestawu na głowie.

W jednostkę wbudowano nowy procesor. Processor Unit ma poprawić odpalanie tytułów z HDR. Do tej pory trzeba było odpinać gogle od PlayStation, by uruchomić treści na telewizorach 4K z High-Dynamic Range. Czyli znów drobna, ale istotna poprawka. Czy to wszystko? Podsumujmy: brak plątaniny przewodów od słuchawek, węższe przewody HDMI i wsparcie w przełączaniu tytuł HDR podczas przeskakiwania między goglami a TV. To zdecydowanie nie są gogle drugiej generacji a zwykła kosmetyka. Nowe gogle PlayStation VR są przeznaczone na razie jedynie na japoński rynek (wycenione na niecałe 400$). Mają zadebiutować jeszcze w październiku. Co w takim razie z realnym następcą? Jedno jest pewne. Nie w tym roku. Właściwie to Sony nie musi się specjalnie obawiać utraty klientów, bo i tak to jedyne gogle, które podłączymy do „plejaka”, ale konkurencyjne platformy wyraźnie odskakują. Dla VR zdecydowanie lepszy jest PC. Na PlayStation jest już ok. 100 gier. Sytuację ratuje fakt, że największy boom na VR dopiero się zbliża.

źródło: Sony